D Daniel 109 skrev:
Det är inte tillåtet att citera på det viset.
Det här har vi ju gått igenom redan för flera år sedan och du har fått svar från moderator att det ÄR tillåtet att citera och att man SKA citera för att undvika sådana här missförstånd. Men du envisas med att hävda att de har fel.
Om sina egna regler.
Som de något modifierat kopierat från de första svenska forumregler jag var med och skrev på sent 80-tal.
Sedan förra omgången vi diskuterade har de ju dessutom modifierat det hela så att bara början av citaten visas, grundregeln som jag hade med i min version om att ha max 30% citat eller i kortare inlägg max tre rader faller därmed helt och hållet, då bara två rader visas.

Citera! Reglerna säger att du ska det!
 
  • Gilla
kashieda och 6 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Vi ser ju gång på gång att det uppstår förvirring när man inte vet vem som svaras. Det gör väl diskussionen betydligt svårare att följa.
Jag hävdar fortfarande att det är gamla och förlegade regler.
Regeln gäller. Och den är tydlig. Det står att Daniel ska citera.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Nej, det står inte att jag ska citera i en sådan här situation. Det står att jag inte ska citera.

Men du får gärna citera stället där en moderator skrev att jag skulle citera i dessa situationer. Det har jag missat.
 
Nissens
Anna_H Anna_H skrev:
Regeln gäller. Och den är tydlig. Det står att Daniel ska citera.
Men vi som inte heter Daniel får väl också göra det? 😉
 
  • Haha
  • Älska
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Att så många kan lägga så mycket tid och skriva så många inlägg om en persons citatteknik. Därtill i ett fall där man nog medvetet måste missförstå för att inte begripa vad han svarade på.

Nu är vi en till, men jag tycker att ni andra (och jag då) förstör tråden mer än vad @Daniel 109 gör.
 
  • Gilla
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Det här har vi ju gått igenom redan för flera år sedan och du har fått svar från moderator att det ÄR tillåtet att citera och att man SKA citera för att undvika sådana här missförstånd. Men du envisas med att hävda att de har fel.
Om sina egna regler.
Som de något modifierat kopierat från de första svenska forumregler jag var med och skrev på sent 80-tal.
Sedan förra omgången vi diskuterade har de ju dessutom modifierat det hela så att bara början av citaten visas, grundregeln som jag hade med i min version om att ha max 30% citat eller i kortare inlägg max tre rader faller därmed helt och hållet, då bara två rader visas.

Citera! Reglerna säger att du ska det!
Precis! Det här är inte Elektronikforumet där forumdirektionen tycks ha svår OCD vad gäller citeringar och har till och med med i phpBB programmerat bort möjligheten att citera senaste inlägget, något som givetvis inte funkar på ett högtrafikforum som BH. Det gäller att situationsanpassa sitt forumdeltagande beroende på vilket forum man deltar i vilket kräver ett uns av social kompetens och intresse för kontinuerligt lärande.
 
  • Gilla
  • Haha
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Att så många kan lägga så mycket tid och skriva så många inlägg om en persons citatteknik. Därtill i ett fall där man nog medvetet måste missförstå för att inte begripa vad han svarade på.

Nu är vi en till, men jag tycker att ni andra (och jag då) förstör tråden mer än vad @Daniel 109 gör.
Trådarna blir ju ändå kraschade så vad spelar det för roll? 😂😂
 
  • Haha
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Classe: Det fungerar utmärkt även i trådar med mycket postande, om det finns en notifiering om att att det postats inlägg medan man skrev. Annars är det lätt att missa.

Edit: Vet du att du kan svara på flera saker i ett och samma inlägg?
 
D Daniel 109 skrev:
Classe: Det fungerar utmärkt även i trådar med mycket postande, om det finns en notifiering om att att det postats inlägg medan man skrev. Annars är det lätt att missa.
Var hittar du den mjukvarufinessen på BH?
 
Det gör jag inte.
 
D Daniel 109 skrev:
Classe: Det fungerar utmärkt även i trådar med mycket postande, om det finns en notifiering om att att det postats inlägg medan man skrev. Annars är det lätt att missa.

Edit: Vet du att du kan svara på flera saker i ett och samma inlägg?
Vem Classe är fattar jag, men vem är Edit?
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 5 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det gör jag inte.
Och vad gör du då? Jo, du situationsanpassar ditt forumdeltagande precis som din chef situationanpassar sitt ledarskap. Lätt som en plätt. Även en medelålders man med en massa barn kan behöva vara lite formbar då och då.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Ja, jag kollat så att det inte kommer in störande inlägg mellan när jag postar i trådar som det postas mycket i. Om det kommer in något där lägger jag till vem svaret är riktat till.
 
D Daniel 109 skrev:
Edit: Vet du att du kan svara på flera saker i ett och samma inlägg?
Det är en bra funktion!
Anna_H Anna_H skrev:
Sedan förra omgången vi diskuterade har de ju dessutom modifierat det hela så att bara början av citaten visas, grundregeln som jag hade med i min version om att ha max 30% citat eller i kortare inlägg max tre rader faller därmed helt och hållet, då bara två rader visas.
Jag brukar klippa bort det i citatet som inte är intressant... Eftersom den annars bara visar första linjerna...

D Daniel 109 skrev:
Ja, jag kollat så att det inte kommer in störande inlägg mellan när jag postar i trådar som det postas mycket i. Om det kommer in något där lägger jag till vem svaret är riktat till.
Det är ju rätt jobbigt, om det är viktigt att det kopplas till ett tidigare inlägg är det bra att citera. Om ditt svar är ett inlägg i debatten och inte en replik till ett specifikt tidigare inlägg går det givetvis bra att bara posta... :D Är det en replik så kosta på dig ett citat?
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Han förstår ju inte vad han gör för fel och vi andra försöker bara lära honom.
Jo det är jag rätt säker på att han förstår, men besserwissrar och föredetta besserwissrar verkar vilja bokstavstolka regelverket.

Visst vet du @Daniel 109 hur man gör och varför?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.