Det är ju visserligen ett av de dyraste områdena utanför storstäderna, men 37 miljoner tycker jag är i överkant. Mycket pengar blir det säkert fråga om. Vi kan väl be Marlén hålla oss uppdaterade om försäljningen.

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Utomhus krävs lite åtgärd, titta på pool och området kring som troligvis är från det byggdes
Men det påverkar inte priset och huset passar in på platsen, gillar atrium som ger mycket ljus utan insyn.

A AndersS skrev:
Utomhus krävs lite åtgärd, titta på pool och området kring som troligvis är från det byggdes
Men det påverkar inte priset och huset passar in på platsen, gillar atrium som ger mycket ljus utan insyn.
Du kök och badrum är väl inte ens med på bilderna hos mäklaren? Nog stora renoveringar som behövs där.

Personligen gillar jag inte konstruktioner där taket lutar inåt. Funkar inte avledningen så blir det mindre kul.

• Gilla
mlaf och 1 till
  • Laddar…
Silver78 Silver78 skrev:
Personligen gillar jag inte konstruktioner där taket lutar inåt.
Det motsatta blir inte så bra mht solförhållandena på gården. Då får man nog avstå från atrium. Viktig aspekt när man diskuterar för- och nackdelar med atrium.

J justusandersson skrev:
Det motsatta blir inte så bra mht solförhållandena på gården. Då får man nog avstå från atrium. Viktig aspekt när man diskuterar för- och nackdelar med atrium.
Jo. Jag vet om det. Atrium är mysigt men samtidigt sårbart.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bra dränering :)
Jojo, det vill jag se i ett riktigt kraftigt skyfall ;)

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
L LoTiX skrev:
Du kök och badrum är väl inte ens med på bilderna hos mäklaren? Nog stora renoveringar som behövs där.
De är väl i så dåligt skick att de inte "går" att fota. Till och med mattan i vardagsrummet har fläckar och revor. Allt ingår i de 37 miljoner kronorna ;)

Håller långsamt på att återställa ett hus från samma år (fast inte för 37 mille) till en mer tidstypisk standard och undrar vilken Höganäsklinker man ska välja för att få det utseendet?

Det är inte Höganäs klinker... Det är Skromberga plattor från Ekeby. Höganäs ägde bara fabriken på den tiden =)

• Gilla
Villa vista
  • Laddar…
C CarlMagnus skrev:
Det är inte Höganäs klinker... Det är Skromberga plattor från Ekeby. Höganäs ägde bara fabriken på den tiden =)
Tack! Har du någon idé vad man skulle välja som substitut? För Skromberga finns väl inte längre…

A
A Alfons3301 skrev:
”Det blev till slut 38 miljoner, utan besiktning och med friskrivningsklausul.”
”Den är i stort sett original från byggåret 1962. Det är också anledningen till att den såldes med friskrivningsklausul. Till exempel är inte badrum enligt dagens normer. ”
[länk]
Det blir ju några miljoner på renoveringar då, men hoppas den som köper ett sådant här objekt är mån om att behålla ursprunglig stil och tanke.

A
L LoTiX skrev:
Det blir ju några miljoner på renoveringar då, men hoppas den som köper ett sådant här objekt är mån om att behålla ursprunglig stil och tanke.
”Enligt henne har köparen för avsikt att renovera för att få fram ännu mer av originaldetaljerna från tidigt 1960-tal.

– Köparen är mån om att huset ska vara i originalutseende, så som arkitekten hade tänkt sig.”

• Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Underbart om huset behålls i originalskick!

Det är just denna typ av exteriör plattsättning jag drömmer om till mitt hus...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.