På konsumentens sida
· 3 112 inlägg
Rörmokaren Håkan Persson visar oss hur man själv enkelt kan åtgärda dåligt tryck i vattenkranen.
Du kan läsa artikeln här: Åtgärda tryck i vattenkran
Du kan läsa artikeln här: Åtgärda tryck i vattenkran
Jättebra!
Jag har dock ett annat problem i ett nybygge:
Vi har varierande temperatur på 11 graders svängning! vid max varmvatten har vi 48 till 59 grader i sinusvåg nästan perfekt sådan med 1 minut mellan topparna - LR.-installation i Kalmar hävdar att det är godkänt!
Själva mäter de med ett så trubbigt instrument att de får 55 grader i medeltemperatur. medans det svänger kraftigt i tex dusch med!
Vi har varierande temperatur på 11 graders svängning! vid max varmvatten har vi 48 till 59 grader i sinusvåg nästan perfekt sådan med 1 minut mellan topparna - LR.-installation i Kalmar hävdar att det är godkänt!
Själva mäter de med ett så trubbigt instrument att de får 55 grader i medeltemperatur. medans det svänger kraftigt i tex dusch med!
Redigerat:
Blev lite besviken när jag såg videon/läste artikeln. Hoppades att det skulle vara lite mer avancerad felsökning/lösning är något som kunde skrivits i en mening: "Har du dåligt tryck i kökskranen, skruva av silen och rengör den."
Vad gör man när kranen lämnar dåligt tryck trots att alla silar är rengjorda?
EDIT: Hade missat ordet "kranen" i sista meningen.
Redigerat:
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Kollar på Byggahus.P Paxman skrev:Blev lite besviken när jag såg videon/läste artikeln. Hoppades att det skulle vara lite mer avancerad felsökning/lösning är något som kunde skrivits i en mening: "Har du dåligt tryck i kökskranen, skruva av silen och rengör den."
Vad gör man när lämnar dåligt tryck trots att alla silar är rengjorda?
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Under hur lång period mäter du?C catalyst skrev:Jättebra!
Man gör ett inlägg på detta forum och förhoppningsvis får man hjälpP Paxman skrev:Blev lite besviken när jag såg videon/läste artikeln. Hoppades att det skulle vara lite mer avancerad felsökning/lösning är något som kunde skrivits i en mening: "Har du dåligt tryck i kökskranen, skruva av silen och rengör den."
Vad gör man när lämnar dåligt tryck trots att alla silar är rengjorda?
Min poäng var att denna "artikel" och dess video var rätt meningslös och att rubriken gav mig en förhoppning om att få lite mer substantiell information än något så självklart som att rensa filtret i pipen. Min fråga var med andra ord retorisk...E erkka skrev:
Jag förstod det, därav mitt ironiska svarP Paxman skrev:
Det är ju inte direkt självklart för min mormor. Nu kan hon ju heller inte googla, men om hon kunde och sökte på "kran dåligt tryck" tror jag att hon skulle veta tacksam över denna trevliga karl.P Paxman skrev:
Vet inte hur många gånger man sökt på någonting för mig obegripligt, men för somliga fundamentalt, bara för att hamna i en loop av vetenskapliga artiklar och forum med wall of text, utan att för den delen bli klokare på det essentiella
Kul med film tycker jag! Ser gärna djupare inslag kring VVS liksom du!
Redigerat:
Köp en hydroforP Paxman skrev:Blev lite besviken när jag såg videon/läste artikeln. Hoppades att det skulle vara lite mer avancerad felsökning/lösning är något som kunde skrivits i en mening: "Har du dåligt tryck i kökskranen, skruva av silen och rengör den."