Hej! Amatör i allt som har med bygg och hus att göra, men vill lära mig
Hur kan jag åtgärda detta problem på bästa sätt? Trallskruv? Byta ut hela plankan?
Bifogar bilder:
Tacksam för alla hjälpsamma tips!
Hur kan jag åtgärda detta problem på bästa sätt? Trallskruv? Byta ut hela plankan?
Bifogar bilder:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tacksam för alla hjälpsamma tips!
Produkter som diskuteras: "Trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Det kanske sitter kvar någon spik som hindrar att brädan går att trycka tillbaka. Rör den sig om du slår med hammare?J Johnny Persson1 skrev:
Går det inte att trycka tillbaka är det bäst att byta.
Det är ingen gammal spik som hindrar den, och den rör sig väl marginellt om jag slår med en hammare. Då kanske den bästa vägen vore att byta ut den (som fribygg också hade som förslag) då jag misstänker att en enskild skruv ej kommer att kunna hålla den på plats.EddieHansson skrev:
Tack för alla svar och tips!
Gav mig ändå på att skruva in den, detta blev resultatet!
Jag får väl hålla lite koll på den och se om den sticker iväg igen. Men nu kommer det i vilket fall lite mindre mängd vatten in när det regnar (hoppas jag )
Jag får väl hålla lite koll på den och se om den sticker iväg igen. Men nu kommer det i vilket fall lite mindre mängd vatten in när det regnar (hoppas jag )
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras i tråden