Jag anlitade ett företag för att forsla bort sopor. Förklarade att jag inte skulle vara hemma. Någon såg dem kolla in genom ett fönster vid ett tillfälle.

Ska man vara orolig?

• Arg
  • Haha
UffePlåtis och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Troligen kom aldrig informationen om att du inte skulle vara hemma fram till den som utförde jobbet.
Jag skulle inte vara orolig.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Troligen kom aldrig informationen om att du inte skulle vara hemma fram till den som utförde jobbet.
Jag skulle inte vara orolig.
Det är jag säker på att det gjorde eftersom jag pratade med samma personer precis innan. Inklusive att de kollade 25 min efter att dem börjat jobba.

S sheds skrev:
Ska man vara orolig?
Nej! Jag ser ingen anledning till det.

Du vet vilka de här personerna är. Och de vet att du vet.

Att de kollade in genom ett fönster har antagligen en rimlig förklaring. Att gissa vad det är tror jag är omöjligt. Men de kanske bara var nyfikna på något efter att ha hanterat ditt skräp ett tag...

• Gilla
Haksav och 1 till
  • Laddar…
O O skrev:
Att gissa vad det är tror jag är omöjligt. Men de kanske bara var nyfikna på något efter att ha hanterat ditt skräp ett tag...
Bra sätt att skaffa återkommande kunder.

Hus tomte
Ring och fråga varför dom tittade in genom fönstret istället för att fråga här kanske är en bra idé.

• Gilla
Maria T och 14 till
  • Laddar…
D
Självklart planerar dom inbrott. Det är ju i sopgubbarnas natur, eller hur? Du ska vara mycket orolig. Som jag brukar säga, roten till allt ont är sopgubbar!

• Haha
  • Gilla
Eidre och 16 till
  • Laddar…
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Självklart planerar dom inbrott. Det är ju i sopgubbarnas natur, eller hur? Du ska vara mycket orolig. Som jag brukar säga, roten till allt ont är sopgubbar!
De är ju inte ens äkta sopgubbar, så jag trodde det var lugnt?

• Gilla
1718
  • Laddar…
D
S sheds skrev:
De är ju inte ens äkta sopgubbar, så jag trodde det var lugnt?
En sopgubbe är en sopgubbe.

Polisen förstår detta, be dom ha span.

• Haha
  • Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
Det var nog bara vanlig nyfikenhet.

• Gilla
Götesjö
  • Laddar…
Grannen hade hantverkare hemma som fixade på deras tomt. Jag såg en av dem gå in på min tomt. Då öppnade jag dörren och sa hej.
Han såg skamsen ut och vände direkt.
Min första tanke var lite samma som TS, "skulle han reka för att stjäla"???

Sen en stund senare såg jag honom komma från skogen en bit bort och insåg att han nog bara skulle slå en sjua.
Vilket jag förvisso inte uppskattat att folk gör i min trädgård, men det är inte samma nivå som att göra inbrott..

• Gilla
  • Haha
Staffan_V och 5 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
… men det är inte samma nivå som att göra inbrott..
Om han haft dålig mage hade det varit ännu värre med ett ”utbrott”

• Haha
  • Gilla
EvertL och 2 till
  • Laddar…
B
S sheds skrev:
Jag anlitade ett företag för att forsla bort sopor. Förklarade att jag inte skulle vara hemma. Någon såg dem kolla in genom ett fönster vid ett tillfälle.

Ska man vara orolig?
Helt klart oroväckande.
Lämna inte hemmet. Håll koll.

• Haha
  • Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
B Bozzen skrev:
Helt klart oroväckande.
Lämna inte hemmet. Håll koll.
Det blir nog svårt. Men kamerorna stannar hemma.

H
Hus tomte Hus tomte skrev:
Ring och fråga varför dom tittade in genom fönstret istället för att fråga här kanske är en bra idé.
Tillägger, då vet de dessutom att det har observerats att de har tittat in genom fönstren. Det är inte ok om det inte finns någon speciell orsak.

Redigerat:
  • Gilla
Ankmamma och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.