Hej. Försöker göra få till en impulsfjäder på renova-brytaren som ska styra en dimbar plafond.
Har jag satt fjädern rätt? För det händer inget när jag håller inne knappen. Eller har jag fått allt om bakfoten? Behöver jag komplettera med någon smart puck? Säljaren på hornbach sa att det var bara ansluta plafonden

Förpackning av dimbar LED-belysning med illustration av hur två rundade lampor är sammankopplade, information om energiförbrukning och livslängd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Impulsfjäder installerad i en väggmonterad renova-brytare, hand syns hålla knappen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rimligtvis borde lampan lysa om du håller in knappen och slockna när du släpper den igen. Gör den inte det är det felkopplat.
Du behöver en puck för att tända/släcka/dimmra eller ta bort fjädern för att tända/släcka.
 
tttomten tttomten skrev:
Rimligtvis borde lampan lysa om du håller in knappen och slockna när du släpper den igen. Gör den inte det är det felkopplat.
Du behöver en puck för att tända/släcka/dimmra eller ta bort fjädern för att tända/släcka.
Tack. Då är jag rätt på det. Har en shelly 2 dimmer puck hemma så de om jag reder ut att koppla in den...
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Nu är jag ingen elektriker, men den där behöver du väl en dimmer till också? Står bara att den är dimbar?
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nu är jag ingen elektriker, men den där behöver du väl en dimmer till också? Står bara att den är dimbar?
Tänkte impulsfjäder och en shelly skulle lösa det
 
O olofh skrev:
Tänkte impulsfjäder och en shelly skulle lösa det
Ja, du skrev under tiden jag skrev att du hade en Shellydimmer också (y)
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
O olofh skrev:
Hej. Försöker göra få till en impulsfjäder på renova-brytaren som ska styra en dimbar plafond.
Har jag satt fjädern rätt? För det händer inget när jag håller inne knappen. Eller har jag fått allt om bakfoten? Behöver jag komplettera med någon smart puck? Säljaren på hornbach sa att det var bara ansluta plafonden

[bild] [bild]
Ett tips är att sätta två fjädrar, en i var sida, den kan lätt fastna intryckt med bara en fjäder.
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.