2 016 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
återfjädrande dimning
Hej
Jag ska börja lleta efter pryttlar till belysningen i vårt renoveringsobjekt.
Jag vill ha renova brytare och tänkte dimmra med en återfjädrande tryckknapp.
Om jag vill tända och släcka på 2 ställen behöver man ju ha en trapp brytare i vanliga fall men krävs det även vid detta fallet då man driver via en (heter det elektronisk dimmer?)?
Vill gärna få tipps på var jag hittar saker billigt?
Jag satsar på led belysning tror jag i alla fall
Jag ska börja lleta efter pryttlar till belysningen i vårt renoveringsobjekt.
Jag vill ha renova brytare och tänkte dimmra med en återfjädrande tryckknapp.
Om jag vill tända och släcka på 2 ställen behöver man ju ha en trapp brytare i vanliga fall men krävs det även vid detta fallet då man driver via en (heter det elektronisk dimmer?)?
Vill gärna få tipps på var jag hittar saker billigt?
Jag satsar på led belysning tror jag i alla fall
Jag har en del impulsdimmers och för de typer jag har räcker en vanlig enpolig brytare med impulsfjäder, dessa får man normalt köpa till separat.
Jag har handlat en del på elbutik.se som hade hyfsade priser, men även Clas Ohlson.
Jag har handlat en del på elbutik.se som hade hyfsade priser, men även Clas Ohlson.
Husägare
· Skåne
· 1 471 inlägg
Den har ingång för 230V, kan alltså kopplas på en kronbrytare där andra knappen kan användas till något annat om man vill.
Ja det skiljer ju en hundring. Samtidigt ska man inte ha så många blir det inte så mycket i sammanhanget.calle336 skrev:
(Sen kan man undra hur det kan skilja så mycket då det endast är ett bleck invändigt som skiljer...)