Jag håller på att byta trall på balkongen och har i samband med att det gamla golvet tagits bort upptäckt att vissa reglarna är spruckna på längden där skruvarna suttit.
Vissa av trallskruvarna i dessa bitar gick inte att skruva ut, jag fick dra ut dom.
Borde jag åtgärda detta när jag ändå håller på eller kan man bara köra på i 15år till? De ser okej ut underifrån. Bifogar några bilder.
Dessa 145x45 reglar vilar på två bärlinor i varsin ände. Spännvidden är ca 2,3m.
Vissa av trallskruvarna i dessa bitar gick inte att skruva ut, jag fick dra ut dom.
Borde jag åtgärda detta när jag ändå håller på eller kan man bara köra på i 15år till? De ser okej ut underifrån. Bifogar några bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dessa 145x45 reglar vilar på två bärlinor i varsin ände. Spännvidden är ca 2,3m.
Produkter som diskuteras: "trallskruvarna"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Medlem
· Stockholm
· 4 010 inlägg
Jag skulle tjärat dem och lagt på syllpapp som är lite bredare.
Då förlänger man livet och håller konstruktionen torr.
Då förlänger man livet och håller konstruktionen torr.
Det där är friskt virke, bara att använda igen. Är du osäker så kan du skära bort en flisa med kniven för att se om reglarna är friska inuti
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Byta från papptak till tegel. Dimension på reglar?
Byggnadsfysik -
Hur fästa ihop reglar till underrede för sidobord?
Möbelsnickeri -
Höjdskillnad på reglar till trädäck
Altan & Uteplats -
Jämna till stående reglar (staket / plank)
Trädgård allmänt -
Återanvända plåtar till Velux takfönster
Fönster & Dörrar