8 144 läst · 2 svar
8k läst
2 svar
Assa Evo 2002 reklamationer?
hejsan . vårat ASSA 2000 småstrulade redan från början , men vi trodde att det skulle ordna till sej , vilket det inte gjorde . Vi böt låset efter ett halvt år . Låssmeden sa att det var felmonterat redan från början , han sa att snickare ska inte hålla på med att montera . Det inre låset saknades , då fungerar inte låset som det ska för då kan man krossa fönstret och uppna utifrån. hoppas att jag förklatat så att du förstår
mvh adam 8)
mvh adam 8)
Medlem
· Västra Götaland
· 219 inlägg
Problemet med dessa lås är som alltid, att Assa inte testar dom tillräckligt innan dom puttar ut dom på marknaden.
Likadant varje gång dom lanserar nåt nytt. Om det hade funnits konkurenter hade Assa inte kunnat låta kunderna testa deras produkter.
Assa får in flera hundra av dessa lås till reklamation varje vecka i dagsläget. Gäller hela evo-serien.
Bara min lilla lokala grossist skickar 10-20 låskistaor till reklamation varje vecka.
Det är bara att byta ut låsen tills ni får en som maskinen lyckats sätta ihop rätt.
Mats
Likadant varje gång dom lanserar nåt nytt. Om det hade funnits konkurenter hade Assa inte kunnat låta kunderna testa deras produkter.
Assa får in flera hundra av dessa lås till reklamation varje vecka i dagsläget. Gäller hela evo-serien.
Bara min lilla lokala grossist skickar 10-20 låskistaor till reklamation varje vecka.
Det är bara att byta ut låsen tills ni får en som maskinen lyckats sätta ihop rätt.
Mats