T
denna gång rev min handledare ner asbest i ett litet rum där vi var han sa kolla bort på skoj för att han vet att det är dåligt och jag såg hur dammet kom och jag var kvar där inne = exponering av asbest denna vecka igen... sedan åkte jag bil med honom som hade asbest på händerna i 50 min och det var damm på jackan han hade

jag ska till samma ställe imorgon på praktiken vad ska jag göra ?? inte komma dit eller försöka jobba på annat ställe ?

Kandke inte behöver fler trådar om samma sak?

• Gilla
  • Haha
fisgris8 och 1 till
  • Laddar…
Bara kontakta arbetsmiljöverket och berätta att dom river asbest utan skyddsutrustning och dessutom utsätter er andra för dammet. 👍👍.
Ta även foton som bevis

• Gilla
Tguerino
  • Laddar…
T
Stefan N Stefan N skrev:
Kandke inte behöver fler trådar om samma sak?
perra i skogen perra i skogen skrev:
Bara kontakta arbetsmiljöverket och berätta att dom river asbest utan skyddsutrustning och dessutom utsätter er andra för dammet. 👍👍.
Ta även foton som bevis
Tycker du att jag ska utsätta mig för det jag kan väll få svårt med att få jobb då

Men ja du har rätt

Kanske hos dom oseriösa firmorna, som skiter i arbetsmiljölagen. Men dom vill du iaf inte jobba åt. 👍.
Du kan anmäla anonymt tror jag, då får ingen reda på att det just är du..

Sånt där har de också försökt skrämma mig med. Varje gång jag inte har accepterat grova arbetarskyddsbrott. Varje gång jag har krävt ut obetald lön.

Sanningen är att det blir betydligt svårare att få arbete när man har rykte om sig att stå på sig. Å andra sidan så är de förlorade anställningarna ändå ingenting att vilja ha. Chanserna ökar betydligt att få seriösa och bra anställningar när de oseriösa sorterar bort sig själva.

Fast det förutsätter att du själv också är genomhederlig och att du lär dig ditt arbete ordentligt. Bra och hederliga arbetsgivare vill ha kunniga och hederliga anställda och siktar man på den kategorin av arbetsgivare måste man själv hålla hårt på principerna också när man själv skulle ha vunnit på att inte göra det. Man måste göra sitt bästa i arbetet.

Det är enkelt att arbeta åt skurkar om man accepterar att få sin hälsa förstörd och aldrig få betalt för arbetet man aldrig gjorde ordentligt.....men vad är det för liv..... ingenting för en riktig karl eller riktig kvinna som har en ryggrad.

Ju fler som låter sig utnyttjas destu större del av marknaden kan skurkarna ta över. Du själv och alla andra byggare vinner på att du vägrar. Även om du själv troligen får det litet svårare på kort sikt.

Jag hejar på dig!

• Gilla
  • Älska
Bo arnold och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.