Har fått positiva asbest prover på både plastmatta och kakel i min nya lägenhet. Hört av mig till en saneringsfirma som ska ha ca 45k (dyrt?) för att ta bort mattor och kakel, 10k för bara kakel. Det är ca 49 kvm och nu sitter man här med lite små ångest för detta var ej planerat. Någon som har något positivt att säga om detta? 😅
Har beställt nytt kök så kakel raderna måste bort men det jag nojjar mest om är dessa äckliga plastmattor. Har en gammal lukt i lägenheten som troligtvis kommer från tapeterna (var 5 lager) jag tagit ner, alternativt golven? Tanken just nu är sanera bort kakel raderna för att sedan lägga parket uppe på plastmattorna… Någon annan som har erfarenhet av detta?
Mardrömmen skulle ju vara att måla väggar, tak och lägga golv på plastmattorna och lukten sedan är kvar?

BirgitS
Om du inte vill betala en saneringsfirma så kan du göra jobbet själv. Följ vad arbetsmiljöverket skriver om hur man skyddar sig.

Det är ingen här som kan veta om dina plastmattor luktar eller inte. Det finns många som har lagt golv ovanpå plastmattor utan problem och det finns många vars plastmattor måste bort.

• Gilla
Roligakillen1771 och 1 till
  • Laddar…
Kolla om föreningen tar kostnaden, det gjorde dom där jag varit och bytt kök och det var asbest i fixet.

• Gilla
Roligakillen1771
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.