Vi skall nu renovera vårt badrum. Enligt mäklarbroschyren är badrumet med kakel och klinker från "början av 80-talet." Själva huset är äldre än så, 60 tal.
Jag undrar om det kan vara asbest i fix och fog. Det var väl strax innan detta som man förbjöd asbest men totalförbudet kom väl strax efter?
Sannolikheten bör väl vara låg och att vänta på en dyr analys slipper jag gärna
Jag undrar om det kan vara asbest i fix och fog. Det var väl strax innan detta som man förbjöd asbest men totalförbudet kom väl strax efter?
Sannolikheten bör väl vara låg och att vänta på en dyr analys slipper jag gärna
Tack för svar. Precis, det vet jag inte med säkerhet utan har endast det beskrivna att gå på. Det finns dessutom en inteckning på 100 000kr gjord 1982, kanske är det i samband med badrumsrenovering.J Jarlsgård skrev:
Det kan ju dessutom sitta gammalt kakel och klinker under, om de fuskrenoverat.
Jag har hittat asbest på ställen som borde varit riskfria rent åldersmässigt. Ibland ville man nog använda upp lager man hade.
Jag har hittat asbest på ställen som borde varit riskfria rent åldersmässigt. Ibland ville man nog använda upp lager man hade.
Asbest har varit "ett rött skynke" innan det blev förbjudet så i något gjort 1982 är inte speciellt sannolikt. Däremot kan det mycket väl finnas i äldre delar av bygget, gammalt kakelfix man kaklat över tex.