3 144 läst · 3 svar
3k läst
3 svar
Årets kallaste natt nära och min Baxi Solo Innova startar inte!
Skulle just dra igång en brasa och fläkten vill inte starta! Ingen reaktion alls. Jag har prövat att återställa överhettningsskyddet, men där verkar inte vara något problem. Verkar som att gårdagens brasa funkat bra hela vägen till aska och jag la inte in så mycket igår, så den borde inte ha överhettats.
En skum sak är att laddomatpumpen går ständigt. Osäker på om den gjorde det redan när jag kom in i pannrummet, eller om den startade när jag försökte få igång fläkten. Att bryta strömmen återställer inte pumpen utan den surrar på som innan när strömmen går på igen. Är det kanske en ledtråd till vad som står på?
Någon som har en tanke om vad som kan vara fel?
En skum sak är att laddomatpumpen går ständigt. Osäker på om den gjorde det redan när jag kom in i pannrummet, eller om den startade när jag försökte få igång fläkten. Att bryta strömmen återställer inte pumpen utan den surrar på som innan när strömmen går på igen. Är det kanske en ledtråd till vad som står på?
Någon som har en tanke om vad som kan vara fel?
Där fick du mig på rätt spår dof! Löste sig. Alla inställningar var som vanligt, men som du skriver så bette den sig som om den överhettats. På Baxi finns ett vred som ställer in förbärnningstemperaturen och det är låst till höga grader (85-95 tror jag). När jag tittade i manualen nu såg jag att man kan komma förbi spärren genom att dra ut vredet en bit. Då jag dragit ner det till lägsta temperaturen så klickade det till och sen kunde jag få igång fläkten igen. Märkligt, men nu är det i alla fall löst