Jag söker efter en lättmonterad TILLFÄLLIG plattform man kan sätta upp om man t.ex. vill mura om en skorsten eller sätta upp en skorstenskåpa. Jag har hittat denna bilden på googles bildsök men hittar ingenstans något sådant som man kan köpa.

https://www.netauktion.se/uploads/extrabilder255791_center.jpg

Någon som vet? Eller andra smarta lösningar på det.

MVH

Jag skulle övervägt att bygga nåt i trä efter de mått du behöver. Kan du även inkludera nån form av enklare räcke.

När vi har tex tvättat tak har vi haft två 90 graders järn typ 1×1 meter att lägga över nock med krokar att haka en stege i den modellen du hittat spänns runt skorstenen och gör tex en inklädnad omöjlig

Eller så bygger du två saxar själv av lite regelvirke typ 2"4. "Saxgavlarna" blir automatiskt ihopfällbara för enkel transport upp på taket. Centrumbulten vid nocken bör vara kraftig. Kommer inte ihåg om jag använde 10 eller 13 mm gängstång - det var i alla fall för klent.
Ritning av hemmagjorda saxgavlar i regelvirke med centrumled för att vara ihopfällbara.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
När vi har tex tvättat tak har vi haft två 90 graders järn typ 1×1 meter att lägga över nock med krokar att haka en stege i den modellen du hittat spänns runt skorstenen och gör tex en inklädnad omöjlig
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Eller så bygger du två saxar själv av lite regelvirke typ 2"4. "Saxgavlarna" blir automatiskt ihopfällbara för enkel transport upp på taket. Centrumbulten vid nocken bör vara kraftig. Kommer inte ihåg om jag använde 10 eller 13 mm gängstång - det var i alla fall för klent.
[bild]
Skulle vara bra med någon bild, är inte riktigt med på hur det skulle kunna se ut?

D09
S Slarvpellen skrev:
Jag skulle övervägt att bygga nåt i trä efter de mått du behöver. Kan du även inkludera nån form av enklare räcke.
Jag gjorde min i trä.

Jag hade förutom den på bilden två trästegar som såg ut som ett V och som jag hängde över nocken och som jag flyttade med mig när jag höll på med plåttaket.

• Träplattform byggd runt skorsten på tak för säker åtkomst under plåtarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Antti Säisä
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.