Jag köpte för många år sedan ett wolfcraft arbetsbord som användes ganska flitigt förr, då man hade sämre ekonomi och fick kombinera användningen av tex cirkelsåg och klyvsåg, sticksåg som bandsåg osv. Numera har jag ts55 sänksåg, dw745 klyvsåg, en gammal dw1310 bandsåg, så det här bordet används mest för ett tillfälligt arbetsbord, som i ärlighetens namn samlar skit, när det är uppfällt. Problemet är att jag tycker mig inte ha någon bra förvaringsplats åt det, eftersom mitt gamla "snickeriutrymme" numera blivit hemmagym. Så jag söker något bord, inte sådant där simpelt, som tar lite mindre plats hemma. Sannolikt behöver jag någon gång spänna fast en fräs undertill,men inte så mycket mer. Vad finns för alternativ tycker ni?
Produkter som diskuteras: "wolfcraft"
Wolfcraft
Smarta och innovativa verktyg från det tyska familjeföretaget Wolfcraft, grundat 1949 av Robert Wolff. Wolfcraft är en stor producent av verktyg, tillbehör och egenutvecklade produkter. I dagsläget har de mer än 550 patentskyddade produkter.
Läs mer
Verktygstokig
· Halland
· 7 597 inlägg
Det där är ganska svårslaget, jag har bockar och en skiva jag lägger på. Men bockarna tar nog minst lika mycket plats som ditt bord..F Folka skrev:Jag köpte för många år sedan ett wolfcraft arbetsbord som användes ganska flitigt förr, då man hade sämre ekonomi och fick kombinera användningen av tex cirkelsåg och klyvsåg, sticksåg som bandsåg osv. Numera har jag ts55 sänksåg, dw745 klyvsåg, en gammal dw1310 bandsåg, så det här bordet används mest för ett tillfälligt arbetsbord, som i ärlighetens namn samlar skit, när det är uppfällt. Problemet är att jag tycker mig inte ha någon bra förvaringsplats åt det, eftersom mitt gamla "snickeriutrymme" numera blivit hemmagym. Så jag söker något bord, inte sådant där simpelt, som tar lite mindre plats hemma. Sannolikt behöver jag någon gång spänna fast en fräs undertill,men inte så mycket mer. Vad finns för alternativ tycker ni?
Strängt taget är definitionen av en arbetsbänk en bordsskiva med ben och det är faktiskt vad du har där…
Tror att det blir svårt att hitta en bänklösning som tar mindre plats även om det finns många uppdaterade och smarta varianter idag; undantaget är väl möjligtvis en Centipede-lösning med en lös skiva. Lätt att stuva undan och passar väl främst för sällan användning.
https://www.sautershop.com/tables-and-frames/bora-centipede-workstand/
Bara du vet om din gamla bänk tar för mycket plats men jag kommer inte på någon modern, bra, lösning som kräver mindre utrymme.
//Ronnie
Tror att det blir svårt att hitta en bänklösning som tar mindre plats även om det finns många uppdaterade och smarta varianter idag; undantaget är väl möjligtvis en Centipede-lösning med en lös skiva. Lätt att stuva undan och passar väl främst för sällan användning.
https://www.sautershop.com/tables-and-frames/bora-centipede-workstand/
Bara du vet om din gamla bänk tar för mycket plats men jag kommer inte på någon modern, bra, lösning som kräver mindre utrymme.
//Ronnie
Liknande trådar
-
Ljudisolering - alternativ
Byggmaterial & Byggteknik -
Alternativ till innerdörr
Fönster & Dörrar -
Cirkulationspump är denna vettig, eller bättre alternativ?
Värme allmänt -
Alternativ till Elfa/IKEA 3-spår skjutdörrar? (60 breda)
Inredning -
Mysbelysning för Sovrummet: Alternativ till Spotlights under Hyllorna
Belysning