Hej har nyss skaffat fiber bredband ifrån Telia med deras medföljande router.
Samtidigt får jag inte apple tv att fungera när jag ska streama ifrån dream film så står det typ tillfälligt fel försök igen senare.

Streamade ifrån min iphone 5 och ipad 4 med samma resultat.

Länk till routern. http://www.telia.se/privat/support/teliasmart/kopplainsmartviafiber
 
Blir det samma fel vad du än streamer till TVn?
 
Kan göra skärm dubblering via apple tv men så fort jag förstorar bilden så kommer rutan upp och det avbryts. Har gjort uppdateringar på apple tv
 
Toddep skrev:
Kan göra skärm dubblering via apple tv men så fort jag förstorar bilden så kommer rutan upp och det avbryts. Har gjort uppdateringar på apple tv
Skumt, blir det skillnad om du kopplar atvn med nätverkssladd till routern?
 
Ska prova imorgon och se. Hör av mig då
 
R
jag har också fått fiber av telia men apple tv funkar kanon. Jag har en kort kabel från routern till apple tvn.
 
Provade nu med nätverkskabel men fungerade inte ändå men provade sedan andra filmer och då fungerade det. Va dum dummare ifrån 1994 ifrån swefilmer jag streamade som inte ville fungera med Palle tv fast den startar fint på plattan och i mobilen. Så vissa filmer har inte stöd för streama funktion då?
 
Toddep skrev:
Provade nu med nätverkskabel men fungerade inte ändå men provade sedan andra filmer och då fungerade det. Va dum dummare ifrån 1994 ifrån swefilmer jag streamade som inte ville fungera med Palle tv fast den startar fint på plattan och i mobilen. Så vissa filmer har inte stöd för streama funktion då?
Nej, Apple TV klarar inte alla ljudformat, så är det DTS ljud i strömmen så kommer den inte att spela upp.
frågan är om swefilmer verkligen strömmar med DTS förstås, men det finns iaf format som den inte klarar av.
 
Okej hur ser man det så kan jag kolla på filmen om det är dts?
 
R
alla filmer från swefilmer har min spelat utan strul..?
 
Okej. Kan du prova dum dummare ifrån 1994? Den fungerade inte för mig
 
R
Toddep skrev:
Okej. Kan du prova dum dummare ifrån 1994? Den fungerade inte för mig
Är detta någon form av hint eller ;)
 
Haha nej då :) just filmen dum dummare fick jag inte igång så har du samma problem så kan jag vara säker på att det är filmen som har fel format
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.