Hej
Jag har tänkt att installera en tvättmaskin på toaletten. Alldeles intill tvättmaskinen går det upp ett avloppsrör med avluftningsventil. Skulle det vara möjligt att koppla in avloppet för tvättmaskinen dit på något vis?

Det känns som om man skulle kunna ha ett avlopp med vattenlås först, och sedan avluftningen på toppen. Är jag helt ute och cyklar nu?

/E

Lyfter du upp avluftningen, bör det fungera.
Jag hada gjort så iaf.

perfekt. Har du händelsevis även ett förslag på vilket vattenlås som kan passa?

Lägg ut fotot på hur det ser ut. Då kan jag eller andra tipsa dig vad som behövs. Avluftningar kan vara byggda på olika sätt nämligen ;)

smart. Ska försöka ta en bild. Problemet är att det sitter i stugan, och dit ska jag nog inte förrän till helgen.

eriobe skrev:
smart. Ska försöka ta en bild. Problemet är att det sitter i stugan, och dit ska jag nog inte förrän till helgen.
Inga problem. Tror inte Byggahus stänger till helgen ;)

• Gilla
eriobe och 1 till
  • Laddar…
Projekt tvättmaskin har legat på is ett tag. Nu ska jag montera den dock.

Såhär ser luftningen ut.

2012-08-10 11.45.37.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det borde inte föranleda några problem.
Tvättmaskinen är ju rätt snäll jämfört med toaletter tex.

Sätt en 50mm Y skarv och låt tvättmaskinen komma in på sticket med ett vattenlås.

Krilleman
Använd ett komplett set så ingår allt för att få det att fungera, typ denna.

På ditt 45º x 50 grenrör som du måste köpa så behöver du även en bussning som heter 50x40.

Tänk även på att din avluftning är ganska bred och du kan behöva köpa två böjar tex en 15º & en 30º för att bygga ut mer i sidled än bara en 45º böj.

peternicklas
eriobe skrev:
Projekt tvättmaskin har legat på is ett tag. Nu ska jag montera den dock.

Såhär ser luftningen ut.

[bild]
Min avluftning går hela vägen upp och ut genom taket.
På vägen genom andra våningen har jag gjort ett badrum och använt luftningen som avloppsrör. Inga som helst problem.

kalas. Tack för all hjälp

Tänkte fortsätta ställa frågor när det uppenbarligen finns mycket klokskap här inne.

Vattenanslutningen ska tydligen vara med backventil(?). Funkar då en tappkran av denna typen?

Redigerat:
Yes!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.