Hur många hantverkartimmar går det åt för att sätta ett lager spånskiva och ett lager gips på väggar och tak i ett hus på ca 160 kvm - mellan tummen och pekfingret?:p

Fick ett pris här om dagen...

Uppregling, osb och gips på ena sidan av alla väggar 116kvm
Två snickare i två dagar.

Tyckte det lät rätt bra.

Måste vara snabba snickare...:)

LAINE skrev:
Måste vara snabba snickare...:)
Nja, vet ja inte om ja håller med om 116kvm är ju inte mer än 40 skivor av varje.2dgr=32h ca24min i snitt det per skiva - lite uppregling också.Ganska normalt enligt mig kanske lite långsamt :p

Dom ska hinna regla väggarna på den tiden också

Ts.
Är det bara ytterväggar det gäller? Eller inner skulle vara med?

Annars gissar jag på ca 120 timmar. Om den som utför arbetet kan det och har rätt verktyg.
Med innerväggar.

Sent from my LT26i using Byggahus

Redigerat:
Ytterväggarna och en hjärtvägg finns.
Det som gäller är att bygga div andra innerväggar och gipsa ena sidan med någon typ av träskiva bakom.

60-80 timmar?

Vill de ha det till 30 timmar? Det låter mycket bra. Kräv fast pris!

Helt beroende på hur huset ser ut.
Hur mycket vinklar och vrår det är.
Kan man sätta helskivor rakt av eller ska det kapas eller skarvas på höjden osv.

Enl. Rebeckaf finns ingen regling med. Om så är fallet så är det väl inga problem med 24 min/skiva.

beror väl på hur mycket fönster, eldosor om det är burspråk osv osv
var materialet finns, trappor

Ber om ursäkt för min frånvaro.

Uppregling är redan gjord. Det gäller bara inomhus. D v s vanligt kartonggips med spånskiva bakom. Dock både tak och vägg. Inga burspråk, men många eldosor... :) Men nu har jag en uppfattning i alla fall. Som ickesnickare är det svårt att veta om ett arbete tar två dagar eller två veckor... :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.