Hej!
Ska byta en duschblandare som inte går att laga, har försökt.
Vet ngn om FM Mattsson och Gustavsberg har samma anslutning till takdusch?
FM Mattsson ska tydligen passa, men har hittat en Gustavsberg jag vill ha.
Ska byta en duschblandare som inte går att laga, har försökt.
Vet ngn om FM Mattsson och Gustavsberg har samma anslutning till takdusch?
FM Mattsson ska tydligen passa, men har hittat en Gustavsberg jag vill ha.
Det var inte så enkelt som jag trodde... Den nippel som sitter på den blandare jag köpt, ser ut som på bilden nedan. Den har ngn typ av reglering tror jag?
En vanlig 1/2 - 1/2 nippel blir för kort, sen kanske dessutom det hålet (som kanske syns lite dåligt) som är ett fyrkantigt hål rakt igenom i nederdelen av nippeln har ngn typ av flödesuppgift? Det går alltså ner ca en cm längst ner in i blandaren.
Gustavsberg svarar att de inte har en svart nippel som jag vill ha. Har frågat om de har i ngn annan färg då den ändå inte syns...
Men finns det ngn liknande generell nippel, ngn som vet? Jag vill alltså ha vanlig G1/2 gänga där det sitter bara gummipackningar utan gänga på den på bilden.
En vanlig 1/2 - 1/2 nippel blir för kort, sen kanske dessutom det hålet (som kanske syns lite dåligt) som är ett fyrkantigt hål rakt igenom i nederdelen av nippeln har ngn typ av flödesuppgift? Det går alltså ner ca en cm längst ner in i blandaren.
Gustavsberg svarar att de inte har en svart nippel som jag vill ha. Har frågat om de har i ngn annan färg då den ändå inte syns...
Men finns det ngn liknande generell nippel, ngn som vet? Jag vill alltså ha vanlig G1/2 gänga där det sitter bara gummipackningar utan gänga på den på bilden.