Hej
Tänkte höra med alla duktiga byggare om ni har något bra tips på hur man döljer den fula pex-slangen ifrån golvet.
Håller på med en utbyggnad av ett gammalt hus och fått tag i en äldre radiator som vi tycker passar bra. Köpt LK-skydd men tycker inte det blir bra.
Ångrar att jag inte drog kopparrör som är snygga att måla.
Tänkte höra med alla duktiga byggare om ni har något bra tips på hur man döljer den fula pex-slangen ifrån golvet.
Håller på med en utbyggnad av ett gammalt hus och fått tag i en äldre radiator som vi tycker passar bra. Köpt LK-skydd men tycker inte det blir bra.
Ångrar att jag inte drog kopparrör som är snygga att måla.
Hej
OK, ingen aning men har du erfarenhet att det går att dra ut?
Känns som jag får leva med detta.
Är föreslagen produkt lättare att smida
OK, ingen aning men har du erfarenhet att det går att dra ut?
Känns som jag får leva med detta.
Är föreslagen produkt lättare att smida
M Mjukis skrev:
Alupex är mycket styvare, snudd på prisol, och är helvit. Det finns en speciell nippel man drar på i båda rörändarna, en i den gamla och en i den nya, för att dra igenom. Det går även att borra fyra små hål i ändarna och använda ståltråd och tejp.R r.olsson skrev:
Var två personer, en som dra och en som skjuter på.
Allt detta drar ju dock med sig att du måste tappa ur värmesystemet etc.
Hej
japp skulle givetvis köpt ALU-PEX, inte stor prisskillnad heller.
Tack för info, jag skall se hur hårt pex-slangen sitter.
Med vänlig hälsning, Robert
japp skulle givetvis köpt ALU-PEX, inte stor prisskillnad heller.
Tack för info, jag skall se hur hårt pex-slangen sitter.
Med vänlig hälsning, Robert
M Mjukis skrev:Alupex är mycket styvare, snudd på prisol, och är helvit. Det finns en speciell nippel man drar på i båda rörändarna, en i den gamla och en i den nya, för att dra igenom. Det går även att borra fyra små hål i ändarna och använda ståltråd och tejp.
Var två personer, en som dra och en som skjuter på.
Allt detta drar ju dock med sig att du måste tappa ur värmesystemet etc.
Jag gissar att det inte sitter så många bockstöd på vägen till en radiator men det kan det ju så klart göra. Det går att dra PAL’en, men man får ta i, tro mig jag vetKrilleman skrev: