Jag håller på med det sista inför att plattsättaren ska komma och börja med vårt nya badrum. En del i detta vattenburen golvvärme i det nya badrummet. Hela radiatorsystemet i övrigt på övervåningen är draget med LK pex 16x2,0. Men när det gäller just golvvärmen i badrummet så har jag fastnat för Uponor Push-12 med elpatron som till ett rimligt pris löser varmt badrumsgolv även på sommaren (vet att det finns elpatron även till LK men till mycket högre pris).

Ny till frågan. Jag är ju lite överdrivet nojig kring allt med vatten och mycket har man ju läst om att inte blanda fabrikat, etc. Men just i detta fall borde det väl vara ok då det handlar om en produkt som är gjord för att kopplas in i ett befintligt radiatorsystem. Dvs sett utifrån det befintliga LK-systemet så ersätter Push-12 den radiator (som ju inte heller hade varit en LK-produkt) som annars suttit i badrummet. Eller? Givetvis förstår jag att jag måste använda Uponor golvvärmeslang om jag kör på deras shunt. Och använda korrekt ingångskoppling för LK pex mot M22 kopplingarna på Push-12.

Tänker jag rätt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.