Jag har själv ett Älvsbyhus som jag själv byggt om , men nu vill vi bygga ett helt eget,men till alla er som funderar på att köpa ett Älvsbyhus kanske jag har några tips till er, bedöm själva..

Jaha jag har tydligen för stora bilder, vet inte hur jag kan minska dem.synd hade velat visa lite, men får väl förklara lite istället..

Vi köpte modell HÖNER Med öppen planlösning.1,5plans hus.
Ovanvåningen har jag inrett med vitlaserad panel och öppet upp i nock, där det har gått att göra så. öppnat upp trapphålet så vi fick bra syn uppifrån halen, samt att det känns mycket lufigare..
Viskule välja kopplat dubbelgarage, men då detta skule kosta 150000totalt så övertalade jag frugan at jag skulle göra det själv.

Och så blev det, men vi lät älvsbyhus rita med garaget ändå från börgan..
MEN när jag väl skulle bygga garaget kom jag på att ag kunde ju förlänga ovanvåningen så den gick över garaget, och så fick det li, et xtra bygglov bara på 800kr.
Fick större ovanvåning på köpet också, med kupa över garaget också.

I Allrummet uppe ar jag bygt in fack i väggarna för högtalare, stereo.samt nischer till värmeljus å dylikt.
Massa panel och spottar i taket.

I Älvsbyhus golvval fanns det inge i vår smak så vi valde plastmatta för att senare lägga golv själva..
Sagt å gjort, vi lade ekparkett från Kährs i sovrummen 15mm, allrum och hall fick askparkett som jag lade på diagonalen.

Till er som väljer at sköta målning och tapetsering invändigt..
Gipsa alla väggarna, lovar att det lönar sig.. .Det har vi gjort nu i efterhand..
 
  • Gilla
Rolf Tore
  • Laddar…
hoppas nu lite bilder kom med. finns många fler fast kvallen e kanske inte så bra ..fick ta den sämsta på kameran..
 
  • husåträdgård mod sämre 027.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • husåträdgård mod sämre 036.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • husåträdgård mod sämre 001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • husåträdgård mod sämre 009.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
fler bilder
 
  • husåträdgård mod sämre 007.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • husåträdgård mod sämre 015.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • husåträdgård mod sämre 018.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • husåträdgård mod sämre 025.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
lite fler bilder.
 
  • husåträdgård mod sämre 037.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • husåträdgård mod sämre 038.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • husåträdgård mod sämre 022.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • husåträdgård mod sämre 030.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ni har fått det jättefint hemma hos er. Härligt att se lite av er personlighet i huset. :D
Det finns säkert många på Älvsbyhusforumet som skulle vara jätteintresserade av att få dela lite erfarenheter och tips med er. :)
Hoppas på att se er där.
 
tack för dina åsikter, kul att någon annan uppskattar vad man gjort. kommerntarer är roligt att läsa, positiva som negativa.
Tala gärna om vad ni tycker.
Eller tala o hur ni inredde eran övervåning, älvsbyhus eler inte..kl att veta hur andra gör.
Att bli medlem på älvsbyhusforumet gick inte varför vet jag inte, skitsamma, jag känner igen problemen som stod i forumet..
HOTA MED PLUS så brukar det gå fortare att få sina problem lösta....
 
Kul med lite annorlunda lösningar! Har du en planlösning över övervåningen? Det vore kul att se!

Min dotter önskar sig ett prinsessrum när vi har flyttat och hon gillade ert rosa rum :). Får man gissa att det bor en liten prinsessa där?
 
Ja prinsessan bor i de rummet, synd man ser inte att det är en fondvägg till höger med massa fina hjärtan..
Sen bakom kameran så att säga så har vi limmat upp masa älvor på en rosamålad väg också..

Planlösning är lite svårt att visa tyvärr,eftersom vi bestämde efterhand hur vägarna skule varasamtidigt som jag skulle börja.vi ritade ut allt på golvet, ändrade lite, men till sist blev vi nöjda iaf, hela ovanvåningen är ju 19 meter lång så vi fick plats med allt vi ville.

Måster bara nämna att älvsbyhus tar totalt ca 140000 för ett dubbelgarage ink gjutning mm.
Mitt garage samt större takstolar, kupa, takfönster och isooleringmm..Ja hela garaget komplett med ström å allt. gick på ca 70000kr
Bara en tankestälare till er som är lite händiga.
 
Jisses, nu drog tankarna iväg, ett år kvar tills vårt Höner skall stå klart, men planera är ju kul.. Tackar för tipsen!
 
Fasen vad snyggt!!
Ser verklgen ut som en "riktig" villa med öppet upp i nock mm
Ingen plastkänsla där inte!!!
 
Grattis till ett fint hus, ska bli kul att se det nya sen - lycka till!
 
man tackar man tackar, äntligen till 90%iaf har vi kanske tomt, men den är inte färdigavstyckad eller ytbestämd inte heler detaljplanen, hoppas inte priset blir för högt..
Nu är det myresjöus som äger dem så d får bli ett myresjöhus, medändringar här å där. på ett sätt e d ju bra ,,då jag jobbar med att bygga deras us så jag vet ju hur det ska gå till....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.