169 läst · 5 svar
169 läst
5 svar
Anlita firma för asbestsanering
Medlem
· Västra götaland
· 54 inlägg
Hej,
Tänkte anlita en firma för asbestsanering. Är det något särskilt man ska tänka på?
Googlat en del, men får mest upp info om fusk vilket skapar lite oro/funderingar.
Tänkte anlita en firma för asbestsanering. Är det något särskilt man ska tänka på?
Googlat en del, men får mest upp info om fusk vilket skapar lite oro/funderingar.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
Jag hade OCAB till att sanera bort svartlimsrester från ett garagegolv.
Tog in en drös offerter och de var billigast och gjorde ett okej jobb.
Tog in en drös offerter och de var billigast och gjorde ett okej jobb.
Medlem
· Västra götaland
· 54 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 277 inlägg
De missade på ett handtag på ett brunnslock i betong, och så lämnade de inte tillbaka nyckeln själva utan jag fick hämta den själv på deras kontor på annan ort.Friteradräka skrev:
Så jag är kanske lite snål med att bara ge dem ett "ok".
Men jag skulle inte tveka att anlita dem igen.
Vad är det som ska rivas?
Skräcken för asbest är ofta överdrivet, om man tänker på att det är det fina dammet man ska undvika under 10-20 år för att inte få skador i lungorna.
Det mest effektiva förutom andningsskydd är att hantera asbest våt/fuktig då kommer det inget damm ut i luften.
Skräcken för asbest är ofta överdrivet, om man tänker på att det är det fina dammet man ska undvika under 10-20 år för att inte få skador i lungorna.
Det mest effektiva förutom andningsskydd är att hantera asbest våt/fuktig då kommer det inget damm ut i luften.
Produkter som diskuteras: "andningsskydd"
Andningsskydd
Andningsskydd är viktiga för att skydda dig från skadliga partiklar, gaser och ångor när du utför olika arbeten. Vårt utbud inkluderar engångsandningsskydd, halvmasker och helmasker, samt filtrerande halvmasker med ventiler, alla utformade
Läs mer
Medlem
· Västra götaland
· 54 inlägg
Tack, anlitar ändå en firma. Vill inte sanera själv, har inte tiden.L Leif i Skåne skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Krav på anlita firma för elektriker till utbyggnad?
El -
Anlita firma för att byta vindskivor. Använder alla ställning?
Byggmaterial & Byggteknik -
Kan kommunen kräva att jag anlitar firma för att riva eternit?
Byggmaterial & Byggteknik -
Värt att anlita byggfirma för att bygga hustillverkares modell?
Lösvirke & Timmerhus -
Varning för Scan-Nord sp zoo - hur det kan gå när man anlitar en utländsk byggfirma
Referenser Hantverkare & Entreprenörer