Hej kunniga!

Har byggt nytt garage med grannen. Har nu satt ångspärr på alla väggar på min sida inkl mellanväggen som delar garaget. Garaget ska värmas upp under vintern. Grannen ska också isolera och värma upp sin sida. Nu när jag satt ångspärr på min sida bör det väl funka om han inte gör det på sin sida av mellanväggen?

Tack på förhand

• Inomhuskonstruktion, isolering, plastfolie, trästomme, byggmaterial skymtar, under renovering eller uppbyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det skulle kunna bli problem om grannen värmer men inte du. Jag ser det som lite olämpligt eftersom du inte vet hur det kommer att användas i framtiden.

Du tänker att om han värmer upp sin del av garaget stannar fukten på min sida?

M masen7502 skrev:
Du tänker att om han värmer upp sin del av garaget stannar fukten på min sida?
Har varit otydlig! Min sida kommer att vara uppvärmd året runt!
D Daniel 109 skrev:
Det skulle kunna bli problem om grannen värmer men inte du. Jag ser det som lite olämpligt eftersom du inte vet hur det kommer att användas i framtiden.

M masen7502 skrev:
Hej kunniga!

Har byggt nytt garage med grannen. Har nu satt ångspärr på alla väggar på min sida inkl mellanväggen som delar garaget. Garaget ska värmas upp under vintern. Grannen ska också isolera och värma upp sin sida. Nu när jag satt ångspärr på min sida bör det väl funka om han inte gör det på sin sida av mellanväggen?

Tack på förhand
Ska som sagt varmt på min sida året runt!

Någon som har en idé...ta bort eller behålla plasten på min sida?

Hur tjock är väggen ? Var det bråttom när du isolerade?

E egge80 skrev:
Hur tjock är väggen ? Var det bråttom när du isolerade?
95mm vägg...nä inte bråttom men efterklok

Då skulle iaf jag köra utan plast , vad är dimensionen på ytterväggar ?

E egge80 skrev:
Då skulle iaf jag köra utan plast , vad är dimensionen på ytterväggar ?
Ok får väl ta bort plasten annars kvarstannar vär fukten i väggen antar jag. Ytterväg 165mm

Så länge du har varmare än grannen är det lugnt, och denne inte sätter plast!
Du kan ha plast om du vet att du alltid kommer värma upp

E egge80 skrev:
Så länge du har varmare än grannen är det lugnt, och denne inte sätter plast!
Du kan ha plast om du vet att du alltid kommer värma upp
Det var så jag tänkte...då borde ju fukten ta sig på hans sida och inte kvarstanna i väggen...vi båda ska värma upp men jag kommer sannolikhet varmare

Det känns som att mellanväggen blir som vilken innervägg som helst , strunta i plasten

E egge80 skrev:
Det känns som att mellanväggen blir som vilken innervägg som helst , strunta i plasten
Ok. Tack för bra tips

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.