Hej,
Har påbörjat arbetet med att rikta om väggar och tak i vår 30-talsvilla och ska snart till att tilläggsisolera invändigt. Man har någon gång tidigare tilläggsisolerat utvändigt.
Min fråga nu är hur jag ska göra med ångspärr/ångbroms eller om jag bara borde lämna det utan (som innan). Skickar med ett snitt av hur ytterväggarna ser ut idag och hur jag tänkt isolera. Har fått olika rekommendationer, men inte riktigt förstått hur jag bör resonera.
Har påbörjat arbetet med att rikta om väggar och tak i vår 30-talsvilla och ska snart till att tilläggsisolera invändigt. Man har någon gång tidigare tilläggsisolerat utvändigt.
Min fråga nu är hur jag ska göra med ångspärr/ångbroms eller om jag bara borde lämna det utan (som innan). Skickar med ett snitt av hur ytterväggarna ser ut idag och hur jag tänkt isolera. Har fått olika rekommendationer, men inte riktigt förstått hur jag bör resonera.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ångbroms i såna fall. Både pappen och isoleringen bör vara diffusionsöppen, dubbelkolla i specen. Cellulosaisolering är tackasmt att jobba med och funkar bra.
Liknande trådar
-
Ångspärr, Ångbroms, vindpapp eller ingenting alls i uterum.
Byggmaterial & Byggteknik -
Ångspärr eller ångbroms i tak vinterträdgård
Byggmaterial & Byggteknik -
Ångbroms, ångspärr eller inget av de i badrum?
Badrum -
Ångbroms eller ångspärr badrum vid nybygge
Byggnadsfysik -
Ångbroms, ångspärr eller inget alls?
Isolering