Jag har en äldre platt tv som jag haft apple tv kopplad till men apple har slutat ge stöd för apple tv så funderar på att prova android box istället men vad är skillnaden på android box och chromecast?
Jag använder iphone så är det då en gos ide att välja android istället för en nyare apple tv?

Vad är det för stöd som upphört? Är Apple TVn så gammal att den blivit helt oanvändbar? Apple släpper förvisso ansvaret för sina produkter lite väl tidigt men de brukar ju inte dö helt.

David Wallin David Wallin skrev:
Vad är det för stöd som upphört? Är Apple TVn så gammal att den blivit helt oanvändbar? Apple släpper förvisso ansvaret för sina produkter lite väl tidigt men de brukar ju inte dö helt.
den är 8 år gammal så det finns inga appar att ladda hem till den

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Jag har haft både chromecast och både en nvidea shield och Xiaomi box, til varsin tv. Båda funkar bra men gillar shield bättre ffa fjärren men även hastigheten. Xiaomi är dock helt klart prisvärd.

Android box har ju inbyggd Chromecast så gav bort den.

R
David Wallin David Wallin skrev:
Du tänkte på Samsung nu va?
Som är kända för att sluta uppdatera efter ett par år.

ATV3 som jag förmodar det handlar om eftersom TS inte kan installera appar, Den är 10 år gammal…

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.