Hej,

Behöver anborrningsbyglar att sätta på ett PEM-rör för ett bevattningsprojekt. Bygeln ska sluta tätt kring ett PEM 20 rör och ha en utvändig R15 gänga. Finns ett bra utbud i större dimensioner, men har inte hittat något för PEM 20 rör ännu. Även tips på utländska leverantörer/ebay tas tacksamt emot (vad kan detta tänkas heta på engelska?).

Jag vet att det skulle fungera med en vanlig plaströrskoppling model T med reducerad gänga. Men bygeln kommer erbjuda ett lättare monteringsarbete samt förmodligen vara mycket billigare i inköp.

Så här ser produkten ut som jag söker (fast med utvändig gänga helst):

8300.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

biltema_anborrning.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

corre skrev:
Jag har inte sett så liten, 25mm är minsta jag sett i webshopparna vad jag kan minnas, kanske finns.
Men den kommer definitivt vara dyrare än ett T, och tar längre tid att montera.

Billigtvvs.se har ett bra och billigt sortiment av plastkopplingar.
[länk]

edit:
Rinkaby hade rätt sorts T-stick
[länk]
Röret är redan delvis nedgrävt, på dessa sektioner kommer det förmodligen vara lättare att montera en anborrningsbygel. Tack för tipset om plaströrskopplingarna, helt klart billigare än Dahl där jag handlat tidigare, men fortfarande lite dyrare än vad motsvarande anborrningsbygel hade kostat.

Vad kan korrekt term på engelska vara, så att man kan få lite bättre träffar på eBay?

Tapping Saddle är engelska uttrycket

corre skrev:
Tapping Saddle är engelska uttrycket
Tack, det hälpte att hitta det jag sökte.

• Gilla
corre
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.