21 874 läst · 7 svar
22k läst
7 svar
Ampro verktygssatser
Fick ett erbjudande om att köpa en verktygsvagn från Swedol av märket Ampro komplett med verktyg. Har inte jobbat med dom tidigare så jag är lite osäker på kvaliteten, finns det nån som har nån erfarenhet om detta märke? Vagn tillsammans med verktyg skulle kosta 4000+m, vilket är en väldigt prisvärd sats om det är nåt att ha.
http://handla.swedol.se/
Artnr. VE-47116
Skulle vara intressant att få höra om kvaliteten på verktygen, jag måste bestämma mig innan torsdag 8/11.
Mvh 79:an
http://handla.swedol.se/
Artnr. VE-47116
Skulle vara intressant att få höra om kvaliteten på verktygen, jag måste bestämma mig innan torsdag 8/11.
Mvh 79:an
Ampro är ett helt ok budgetmärke men varken mer elller mindre.
Kvalitetsmässigt i klass med eller strax under Biltemas bättre serie som har 10 års garanti.
Biltemas verktyg idag håller väldigt hög klass på vissa serier och modeller, men det finns en del som inte är så bra.
Dock är deras grejer alltid prisvärda är min uppfattning, man kan inte få Sandvik kvalitet på en avbitare för 79 kr till exempel.
Skulle du jämföra Ampro med Teng Tools så är Teng ofta bättre med de har blivit löjligt dyra.
Luna som äger varumärket Teng har lagt sig i prisnivå så man ska tro det är superkvalite.
Jag köper en hel del handverktyg till jobbet, handlat för ca 100 000 kr om året de senaste åren och det blandas friskt mellan fabrikat pga pris/prestanda läget.
Angående vagnar med verktyg så får man ofta mycket för pengarna, men också ofta en hel del prylar man kanske inte behöver eller redan hade. Dock är det en stor fördel att lådorna är fackindelade och det är hela vitsen med en bestyckad vagn tycker jag, var sak har sin plats och det blir ordning och reda.
Undvik Verktygsbodens vagnar med verktyg, sämre skitverktyg får man leta efter. Här är tom biltemas billiga serie säker dubbelt så bra.
Mvh
Kvalitetsmässigt i klass med eller strax under Biltemas bättre serie som har 10 års garanti.
Biltemas verktyg idag håller väldigt hög klass på vissa serier och modeller, men det finns en del som inte är så bra.
Dock är deras grejer alltid prisvärda är min uppfattning, man kan inte få Sandvik kvalitet på en avbitare för 79 kr till exempel.
Skulle du jämföra Ampro med Teng Tools så är Teng ofta bättre med de har blivit löjligt dyra.
Luna som äger varumärket Teng har lagt sig i prisnivå så man ska tro det är superkvalite.
Jag köper en hel del handverktyg till jobbet, handlat för ca 100 000 kr om året de senaste åren och det blandas friskt mellan fabrikat pga pris/prestanda läget.
Angående vagnar med verktyg så får man ofta mycket för pengarna, men också ofta en hel del prylar man kanske inte behöver eller redan hade. Dock är det en stor fördel att lådorna är fackindelade och det är hela vitsen med en bestyckad vagn tycker jag, var sak har sin plats och det blir ordning och reda.
Undvik Verktygsbodens vagnar med verktyg, sämre skitverktyg får man leta efter. Här är tom biltemas billiga serie säker dubbelt så bra.
Mvh
Hade Ampro skåp när jag körde roadracing. Det är väl tänger och i viss mån mejslarna som inte var på topp, men de kan du ju byta allt eftersom. Skit bra med skåpet, hade med sig samma verktyg som man var van vid att ha i verkstaden när man var ute på tävling.
Nu har jag ett skåp, tängerna såg ju inte så imponerande ut men går ju trots allt att byta ut. Kompletterade samtidigt med genomgående spärrsats.
Blev väldigt sugen på Ampro´s steglösa ringspärrnyckelsats i trälåda, lite dyr men fin kvalité.
För övrigt så är det livstids garanti på deras verktyg.
Skall nu ut i garaget och utvärdera verktygen.
Blev väldigt sugen på Ampro´s steglösa ringspärrnyckelsats i trälåda, lite dyr men fin kvalité.
För övrigt så är det livstids garanti på deras verktyg.
Skall nu ut i garaget och utvärdera verktygen.
jag köpte dom här spärringnycklarna, lite klumpiga men perfekt med bara 3 stycken, se pdfen sidan 10
http://www.ahlsell.se/upload/KT/KT2007_nov-dec_s1-11_Webb.pdf
http://www.ahlsell.se/upload/KT/KT2007_nov-dec_s1-11_Webb.pdf
Är dom "vändbara" dvs fyra storlekar på en nyckel? Hur funkar det i såfall?pellefant skrev:
Såg annars att Ironside åxå har verktygsskåp med verktyg, har en kompis som har en del Ironside i sin servicebuss och han är nöjd med dem, han servar entreprenadmaskiner. Annars så gillar han Gedore m.m.
Använder annars mycket Tengtools på jobbet och är väl inte så imponerad av dom, men han som köper in verktyg verkar tycka att dom är bra. Använder även en del Gedore och dom gillar jag.
I mitt eget garage så är det i stort sett bara Bacho och även Ampro nu. Vill att verktygen skall hålla när man jobbar och så skall dom vara smidiga.
AmPro och Ironside funkar säkert i alla lägen hemma men TengTools och Bahco är snäppet över för att inte tala om Gedore.
Säljer alla utom AmPro och vet vad dom går för. Sen är det även så att alla har sina godbitar och även svaga punkter...
Visste ni att det är olika saker i Bahcos satser som när man köper deras lösa verktyg?
Säljer alla utom AmPro och vet vad dom går för. Sen är det även så att alla har sina godbitar och även svaga punkter...
Visste ni att det är olika saker i Bahcos satser som när man köper deras lösa verktyg?
ja det är dubbla storlekar i varje sida på spärringnycklarna. ironsides elmejslar är bara skit, dom håller inte att dra med när det går tungt, däremot irazola(knalloranga) är superstadiga och sega. vi har provköpt in 3 verktygsvagnar med teng-tools på jobbet(ca 30.000:-/st). dom är väl sådär, tängerna är lite klumpiga, finns inte 7 mm ringnyckel, dom har hoppat över någon hylsstorlek, samma med spärringnycklarna. men det finns en uppsjö av torx av alla möjliga och omöjliga typer, tyvärr måste man skruva fast en del av dom i 1/2" hylsan med en liten insexskruv, annars släpper dom- det var rackligt...
biltemas 10 års verktyg tycker jag är hyfsade, hade användning av spärrskaftet med genomgång när jag skruvade gängstänger.
biltemas 10 års verktyg tycker jag är hyfsade, hade användning av spärrskaftet med genomgång när jag skruvade gängstänger.
Produkter som diskuteras i tråden