Jonas Persson
T twoody skrev:
Då kanske inte internet är något för dig ;)
Jag kan hitta den, men inte på några sekunder genom att söka på Wera.

Trodde tanken med en webbsida var att visa kunden varor man söker efter. Men amazons sökmotor förutsätter att man skriver mer precisa sökord. "Wera julkalender" visar 2019:s utgåva som är en äventyrskalender (vad nu det är) och "wera adventskalender" 2020 visar den vi söker efter.
 
  • Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Jag kan hitta den, men inte på några sekunder genom att söka på Wera.

Trodde tanken med en webbsida var att visa kunden varor man söker efter. Men amazons sökmotor förutsätter att man skriver mer precisa sökord. "Wera julkalender" visar 2019:s utgåva som är en äventyrskalender (vad nu det är) och "wera adventskalender" 2020 visar den vi söker efter.
Wera har ju gigantisk mycket mer artiklar än julkalendern, tycker inte det är konstigt att det visas annat än kalendern på den sökningen. ;)

Advents...
Adventure...
Voilá, en äventyrskalender är skapad! :cool:

"Wera 2020" placerar den överst av sökresultaten.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Jonas Persson
FredrikR FredrikR skrev:
Wera har ju gigantisk mycket mer artiklar än julkalendern, tycker inte det är konstigt att det visas annat än kalendern på den sökningen. ;)

Advents...
Adventure...
Voilá, en äventyrskalender är skapad! :cool:

"Wera 2020" placerar den överst av sökresultaten.
Jo, men efter ca tio sidor visades inga mer artiklar. Var är resten?
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Jo, men efter ca tio sidor visades inga mer artiklar. Var är resten?
mer av vad ? Många säljare har kanske valt att inte sälja i Sverige fören amazon har egna lager i Sverige
 
Jonas Persson
M maria01 skrev:
mer av vad ? Många säljare har kanske valt att inte sälja i Sverige fören amazon har egna lager i Sverige
Vi kan börja med adventskalendrarna som få köper om de inte syns.
 
Hittar du inte den? Så finns det ju inte nån säljare
 
Jonas Persson
M maria01 skrev:
Hittar du inte den? Så finns det ju inte nån säljare
Har du läst vad som skrivits i tidigare inlägg?
  • @twoody skriver att han hittat Weras kalender på amazon.se.
  • Jag frågar efter en länk och får till svar att det bara är att söka på Wera så hittar man den snabbt.
  • Så är inte fallet, efter ca tio sidor slutar sidan att lista produkter från Wera utan visar allt möjligt annat som jag inte ens kan relatera till sökordet. Detta trots att produkten bevisligen finns och säljs av Amazon själva och tre till.

Min poäng är att amazons webbsida är helt bedrövligt dålig.
  • Du får inte upp alla varor som ska ge träff på ett sökord
  • Listan med träffar är upplandad med varor som inte har någon begriplig relation till ditt sökord
  • Du kan bara hitta vissa varor genom att explicit söka efter dem då du redan vet att varan finns (t ex Wera adventskalender). Man kan tycka att när du söker på t ex Wera, ska Amazon sälja på dig allt som finns inom ämnet. Sannolikt är du som köpare mer intresserad av en annan produkt från den leverantören, än en bok på ett helt annat ämne som t ex tyska filmer på DVD som Wera ger träff på.

I helgen köpte jag lite andra varor på några vanliga svenska webbsidor och efter allt klickande på Amazon.se blev jag nästan lite rädd. Sidorna är rena med tydliga bilder och beskrivningar av varan. Det finns mycket kraftfulla filter som anpassar sig efter den varugrupp du är inne på så att du bland hundratals varor kan få fram de som intresserar dig.
 
  • Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
Ska gå in och kolla då hittar mängder om jag söker på Wera
 
M maria01 skrev:
Ska gå in och kolla då hittar mängder om jag söker på Wera
Svaren är anpassade efter din sökhistorik på internet också...
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Svaren är anpassade efter din sökhistorik på internet också...
Så klart det är
 
Sida efter sida med Wera verktyg är det nya poppis märket just nu eller ? Har aldrig hört talas om det var ju inte så dyra heller var mycket billigare en mina Mac tools och snap on
 
M maria01 skrev:
Sida efter sida med Wera verktyg är det nya poppis märket just nu eller ? Har aldrig hört talas om det var ju inte så dyra heller var mycket billigare en mina Mac tools och snap on
Grundat 1936 så, nya märket vet jag väl inte. ;)
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Bara för ett märke är gammalt behöver det inte vara poppis
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Bara för ett märke är gammalt behöver det inte vara poppis
Nej jag syftade mest på att du aldrig hört talas om det.
Bits och div. mejslar har varit deras signum, smarta ledande spärrskaft mm har dykt upp på senare år.
(y):cool:
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Är dom bra då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.