9 037 läst · 3 svar
9k läst
3 svar
Alternativ till Casco Husfix
Jag håller på och spacklar igen hål i väggarna i mitt kök. Hittills har jag använt mig uteslutande av Casco's husfix. Vissa delar av väggen har dock stora delar av putsen borta och det kommer krävas upp till 1,5cm spackel på flera kvadratmeter för att få det jämnt. Fyller jag det hela med husfix så kommer det att kosta en hel del. Det slog mig att det måste finnas andra alternativ till husfixen som jag skulle klara mig precis lika bra med, men som kanske inte kostar lika mycket. Ytan behöver ha egenskaper liknande husfix, d.v.s att det fäster väl mot underlaget samt att det håller att borra i efter att det härdat.
Efter att jag fått underlaget något så när jämnt kommer jag bredspackla alla väggar med sandspackel, grundmåla, och sen måla med det slutgiltiga ytskiktet.
Tacksam för förslag på alternativ.
Efter att jag fått underlaget något så när jämnt kommer jag bredspackla alla väggar med sandspackel, grundmåla, och sen måla med det slutgiltiga ytskiktet.
Tacksam för förslag på alternativ.
Gipsbruk eller Gypsum Naturgips
mvh plexi
mvh plexi
De gipsvarianter jag haft att göra med har inte riktigt motsvarat de egenskaper jag är ute efter. De har varit både svårapplicerade och sen inte tillräckligt starka för att borra i. Men de varianter du rekommenderar kanske är mer cementlika ?pleximaster skrev:
Liknande trådar
-
Alternativ till loctite 638 som går att demontera med rimlig värme?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Högtryckstvätt. Alternativ till Nilfisk roterande munstycke + adapter?
Trädgårdsmaskiner -
Alternativ till släplist för duschdörr mot tvätthörna
Badrum -
Ska bygga till en fritidshus: vilket alternativ är bäst?
Lösvirke & Timmerhus -
Alternativ till frostsäker vattenutkastare för 3m vägg?
Vatten & Avlopp