Boxer lägger ju ner sina marksända betalkanaler vid årsskiftet, vad finns för alternativ om man har en Android TV och vill fortsätta klara sig med endast TV-fjärren?
1. Parabol är ju det jag kommer att tänka på först, dom flesta moderna TV apparater har väl inbyggd box för det?
2. Finns det någon stabil IPTV app för Android TV?
Tacksam för svar då jag hjälper en äldre släkting med denna påtvingade teknikövergång
1. Parabol är ju det jag kommer att tänka på först, dom flesta moderna TV apparater har väl inbyggd box för det?
Tacksam för svar då jag hjälper en äldre släkting med denna påtvingade teknikövergång

Du hittar nog väldigt mycket i den här tråden (22 sidor): https://www.byggahus.se/forum/threads/boxer-slutar-saenda-via-antenn-vad-goera.530882/Byggwe skrev:
Boxer lägger ju ner sina marksända betalkanaler vid årsskiftet, vad finns för alternativ om man har en Android TV och vill fortsätta klara sig med endast TV-fjärren?
Tacksam för svar då jag hjälper en äldre släkting med denna påtvingade teknikövergång [bild]
Varför inte bara fortsätta med boxers box , helst om det redan finns tillgång till internet? Har nyss hjälpt morfar (96år) med samma. Där fanns det dock inget internet så fick fixa mobilt via boxer också.
Fiber finns. Tanken var att slippa box och därmed dubbla fjärrkontroller.dof skrev:
Antar att inte fjärren till deras nya box kan styra TVn?
Renoverare
· Ångermanland
· 92 inlägg
Jag har en så här modernare Chromecast som är snarlik boxers box i funktion, den kan jag styra helt via min 2010 Sony tvs fjärr. Tror den kör via hdmi arc. Enda som inte finns är knappen för röstsökning.
Omvänt styr chromecastfjärren tvn på/av och ljud lika smidigt så bägge alternativen funkar med en fjärr om man vill. Antar att boxers box funkar på samma sätt
Omvänt styr chromecastfjärren tvn på/av och ljud lika smidigt så bägge alternativen funkar med en fjärr om man vill. Antar att boxers box funkar på samma sätt
Man skaffar en "universell" fjärrkontroll som man man programerar.Byggwe skrev:
Har sedan nästan 20 år en sådan som styr tre enheter, börja nu bli orolig när den lägger av.😉
Ett tryck för att starta/stänga av de tre, etc.
Tror att det funkar med deras mini hub som gäller nu istället för boxen och man kan få det att funka med en fjärr. Jag fixade det till min mor och fick det att funka efter några svordomar, ring boxer och hör, de var lätta att ha att göra med.Byggwe skrev:
Med Tele2hubben följer en fjärrkontroll och en batterieliminator. Fjärren programmeras så att den kan styra på-av och volym på tvn Hubben kopplas till hdmi porten och strömförsörjs med laddaren så att den är vaken även när tvn är avstängd.
Sen kan man glömma den gamla fjärren
Sen kan man glömma den gamla fjärren
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 344 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 344 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bästa alternativa värmekällan när det inte finns tillgång till el?
Värme allmänt -
Boxer garageportöppnare med fjärrkontroll trådlös kontakt 1000N
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Tunnare alternativ till gips?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilka alternativ finns när man borrat 2 hål men ändå inget dricksvatten?
Vatten & Avlopp -
Är det någon som har monterat gargaedörröppnare motor från Boxer?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus