Hej,
Vi har dessa spottar inbyggda i våran altan men vi saknar transformatorer till dem. Vet någon vad detta är för spottar och vilken transformator som behövs?
De är seriekopplade men slutar som de sista bilderna? Vad behövs för att koppla in dessa ändar? 🙏🤔

• Inbyggd spotlampa på trävägg, saknar transformator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inbyggd spotlampa i träaltan utan transformator, omgiven av grönt trä.
    Skapa konto
  • Två svarta kablar med pluggändar hänger framför en träpanel, kopplade till inbyggda spottar i en altan.
    Skapa konto
  • Närbild på en elektrisk kontakt i handen på en person med arbetshandskar, fotograferad på en altan. Kontakten är förmodligen till LED-spottar.
    Skapa konto
  • En hand med handske håller en elektrisk kontakt, möjlighetvis till en inbyggd spotlampa utan transformator, med träbakgrund.
    Skapa konto
Det ser ut som Hide-a-Lites Decklight Garden och Steplight Garden. De är parallellkopplade och ska anslutas till en Trafo Garden (12V). De finns på 12W och 24W. Varje spot drar ca: 1W så ni får räkna spottar för att se hur stor trafon ska vara.
https://www.elbutik.se/product.html/hide-a-lite-trafo-garden

Tack! Ja, det stämmer nog som du säger 👍 Kan jag sammankoppla ändarna från de olika slingorna så det räcker med en 24 V transformator?

Hämta manualen här
Hur många spottar har du och har du kablar som når emellan dom?

Måste det vara Hide-a-lite's egna transformator eller kan jag hitta en på Classe eller Kjelle??

M mwnn skrev:
Tack! Ja, det stämmer nog som du säger 👍 Kan jag sammankoppla ändarna från de olika slingorna så det räcker med en 24 V transformator?
Ja, det finns t-kopplingar att köpa. Håll koll på effekten bara så du inte knäcker transformatorn bara.

M mwnn skrev:
Måste det vara Hide-a-lite's egna transformator eller kan jag hitta en på Classe eller Kjelle??
Det finns mängder med drivers/trafos med samma effekt och volt men risken är att kontakterna inte passar så du måste skarva ihop trådarna istället för att klicka i.

Jag tror att den med två runda stift är gammal. Det finns en ny standard med platta stift. Så du behöver troligen en övergångskabel för att den ska passa i en ny trafo.

M mwnn skrev:
Blanda inte ihop Volt med Watt..

• Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Blanda inte ihop Volt med Watt..
Bra spanat. Det ska vara 12V oavsett hur många spottar du kopplar in. Effekten (W) kan vara 12, 24 eller mer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.