Någon som har erfarenhet av Alloc Commersial & ClickGuard? Är det att rekomendera att täta skarvarna med ClickGuard i ett kök eller är det överkurs när det gäller detta golv. Med tanke på priset så har det kanske någon form av fuktskydd från tillverkningen?
Är på g att renovera köket.
Ska jag lägga golvet under alla bänkskåpen, eller bara under diskmaskinen?
Ska jag lägga golvet i ljusriktningen eller i linje med hallgolvet? Två olika golv!
L-B hus -65, så ni kanske vet hur de är byggda när det gäller hall/ kök.

j-enson

Jag har precis beställt detta golv till Hallen och köket. Det skall vara ett oehört tåligt golv eller som dom sa i den ena butiken -detta golv kan man ha på Arlanda :)

Fukt är dock nått jag tror är oehört svårt att skydda sig emot till 100%. Så här står det på Allocs hemsida "Kärnmaterialet i detta golv är vår unika Aqua Resist HDF-board som ger en minimal fuktuppsugningsförmåga. Dessutom är kanterna speciellt tätade mot fuktgenomsläpp."

Dessa golv har jag valt
Kök http://alloc.imaker.no/cgi-bin/alloc/imaker?id=5810

Hall http://alloc.imaker.no/cgi-bin/alloc/imaker?id=5812

tridde...

vore sketaskoj och få se bilder sen på hallen och köket med ditt nylagda golv,
är faktiskt inne på samma kombination inför min renoveringen.

good luck!

jag är ganska insatt i dessa golv och jag vet att fukt o stänk uppifrån är absolut inget problem. Det behövs inget Clickguard eller liknande.

hej! jag har alloc commercial stone (mörkgrå skiffer) i hall och kök.
har inte tätat skrvarna och har inte upplevt några probmlem. bara possitiva erfarenheter än så länge :)

Hej!
Har oxå alloc commercial stone i hall och kök, är supernöjd!
Lägg golvet i samma riktning som det i hallen, så blir det nog "lugnast" intryck.

Okey!
Tack alla, för svaren. Det käns mycket tryckt att kunna få feedback så snabbt på detta underbara forum.

Mvh j-enson

Får man vara så fräck att fråga vad golvet kostar?

Jag har läst att det finns med inbyggd golvvärme, någon som har erfarenhet av det eller vet om det funkar bra. Vad kostar det med inbyggd golvvärme?

/André

Andre_AC skrev:
Får man vara så fräck att fråga vad golvet kostar?

Jag har läst att det finns med inbyggd golvvärme, någon som har erfarenhet av det eller vet om det funkar bra. Vad kostar det med inbyggd golvvärme?

/André
Jag fick ge 250kr kvadraten men det var med kompisrabatt. Tror butikspriserna ligger runt 300 annars.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.