Ska byta en del fönster i år och är ute efter allmogefönster med spröjs 2.0.

Jag har funnit RM snickerier och Elitfönster retro som ser bra ut, finns det några mer tillverkare som har denna typ av fönster som ni kan rekommendera?

Helst vill jag ha trä/alu men kan även tänka mig endast i trä.

Viktigt med glasdelande spröjs och mittpost.
 
surris
S shutuplegs skrev:
Ska byta en del fönster i år och är ute efter allmogefönster med spröjs 2.0.

Jag har funnit RM snickerier och Elitfönster retro som ser bra ut, finns det några mer tillverkare som har denna typ av fönster som ni kan rekommendera?

Helst vill jag ha trä/alu men kan även tänka mig endast i trä.

Viktigt med glasdelande spröjs och mittpost.
Elitfönster Retro har inte glasdelande spröjs. Rena träfönster finns det många som har, typ Allmogesnickerier eller mindre fönstersnickerier. Tror det blir lite svårare att hitta glasdelade spröjs med trä/alu.
 
S shutuplegs skrev:
Ska byta en del fönster i år och är ute efter allmogefönster med spröjs 2.0.

Jag har funnit RM snickerier och Elitfönster retro som ser bra ut, finns det några mer tillverkare som har denna typ av fönster som ni kan rekommendera?

Helst vill jag ha trä/alu men kan även tänka mig endast i trä.

Viktigt med glasdelande spröjs och mittpost.
Vinäs och Selja snickeri i Dalarna gör fina fönster!
 
Renovera de befintliga? Eller är de av fel typ?
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Renovera de befintliga? Eller är de av fel typ?
De är av fel typ tyvärr.
 
Vi har köpt fönster från Snickarglädje och är väldigt nöjda med dom! Det gjorde rejält ont i plånboken men är så glad att vi valde dom 😄
Vi valde att göra slutstrykning själva så fick vi ned priset lite.
 
  • Gilla
shutuplegs
  • Laddar…
RM Snickerier har de fönster du önskar både alu och trä. Även med alu glasdelande spröjs. De kan tillverka fönster efter nästan vilka önskemål som helst så länge de har en sund konstruktion och att du öppnar upp plånboken rejält. Hur mycket det än svider i plånboken kommer du att bli nöjd.

Vi har RM-fönster 2+1 i trä sedan 20 år på västkusten i utsatt läge. Originalfärgen sitter kvar som om den vore ny, men naturligtvis lite mattare. Det som tar stryk är elförzinkade gångjärn och dito haspar p.g.a. saltvatten. Välj varmförzinkat om du har havsläge.
 
  • Gilla
shutuplegs
  • Laddar…
Tusen tack för era råd!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.