Vi funderar på att köpa älvbyhus, mycket pga. att man får hus och garage för samma eller lägre kostnad än många andra hustillverkare. Vi funderade länge på huset sleipner då det är stort och rymligt, men då vi egentligen bara behöver runt 150 kvadrat och vi får huset lodur inredd på ovanvåningen för samma pris som sleipner utan inredd övervåning. Det skulle vara roligt att få höra andras tankar och funderingar och hur de tänkte när de kom fram till sitt slutgiltiga beslut. dessutom är det intressant att se ifall man själv "missat" att tänka på något. tex får det plats tre sovrum på ovanvåningen på ett lodur, och hur stora blir de egentligen? är det saker man ångrat att man inte tog med från början (golvvärme, kaklat badrum osv)?

Som jag ser det är Älvsbyhus riktigt billiga pga av deras serietillverkning. Men det innebär också begränsningar man får knappt göra några förändringar eller göra något själv. Om man får så görs det inga direkta avdrag, tvärtom blir det tillägg.
Om man vill ha helkaklade badrum går det inte att få, klinkers lika så. Av säljaren jag pratat med kan dom inte inreda ovanvåning utan då får man prata med snickaren på plats men hur går det då med försäkringar. Dom kanske inte en har tid att göra det när vi vill. Allting blir standard och det är som sagt svårt att förändra.
Dessutom visste deras säljare i Malmö att det hade funnits problem med fukt i deras krypgrund men det skulle visst vara löst men det lät tveksamt.
Jag hörde från någon här att leveranstiden var 1 år, stämmer det??

Men man ska inte bara vara negativ, det är billigt och man ska göra annat än bo så det är vad man prioriterar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.