Måste uppdatera.

Visade sig att en god vän hade oanade kunskaper så han fixade ett nytt drev 😁.

Gick från 8 till 12 kugg fram och det gjorde skillnad. Definitivt ingen skillnad på styrkan men nu pinnar den nog på i typ dryga 20. Grabbarna är ett år äldre och skötte det mesta av bytet och kedjeförlängningen själva.

Finns ett visst behov av fjädring kan jag säga, som någon klokt påpekade tidigare i tråden, man småstudsar fram på grusvägen 😂

Jobbar lite med avgasröret också, vi var överambitiösa och gjorde ett rätt långt. Upplever att motorn "hostar" lite på högt varv. Gissade lekmannamässigt att den har svårt att pressa ut avgaserna så kapade röret igen och borrade lite hål också. Upplever att den går bättre nu. Dessutom med ett mer blurrande ljud som man bara måste älska...
 
  • Gilla
Bassesme och 3 till
  • Laddar…
Ibland kan man ju inte bara sluta... Fick syn på ett kraschat 4 hjulingschassi som såldes billigt i delar.

Bakdäcken ser snäppet större ut och klart mer luft i. Undrar hur jobbigt det skulle vara att få dit dem på min stiga garden..? Borde ge lite dämpning, coolare utseende och nån km extra i o m att drevet är monterat direkt på bakaxeln. Men om mått m m passar hyffsat vet jag inte ännu...
 
När kommer bilderna🤣
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Det är helt omöjligt att inte tycka om denna tråd! 👍
 
  • Gilla
Mikael K.
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.