aeroform aeroform skrev:
Med de 25% som läggs på skiljer det 400:- till safeland vilket ändå får ses som ett bra pris. Jämförde en hel del och kom fram till att typ allt förutom just hub 2 och motioncam var billigare på Safeland (+25% moms tillkommer på alla priser på Appendix lista ovan på Megateh, syns i varukorgen).
Inget påslag. Det är ink moms i min lista.
Så då var typ allt i min lista billiger än de svenska företagen. Och hela köpet iaf 5-6000 billigare.

Dock kampanj. Och ett Estniskt bolag. Men bästa kundservicen jag stött på på nätet på länge.

Edit: Det är lustigt att så fort man pratar Ajax ska nån (med få inlägg) komma in och kriga för safeland. Nästan så man misstänker de jobbar för bolaget :D
 
Inget större fan av Safeland, bad de återkomma med förslag på utrustning och offert för 8 veckor sedan. Trots påminnelse och att de lovade kika på det så har jag fortfarande inte fått svar... men jämför ändå priser sugen på deals som man är :)

Är du helt säker på att du pröjsade priserna i din lista? För jag får nämligen upp samma listpriser, men det slås på 25% moms i slutändan (vilket också ses som pris under varje produkt under inc. Vat.).

Du kanske beställer som företag eller utanför Eu annars?
 
  • Skärmdump visar priserna före och efter moms på en produkt från en online-butik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av en webbutikskassa visar momsregler för EU-konsumenter och företag samt en -10% erbjudanderabatt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av en faktura för säkerhetsprodukter med priser, inklusive Ajax Hub och MotionCam. Total kostnad 14307kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Priserna på safeland på min beställning. Jag betalade 10600 för samma från Megatech.

Skärmbild av betalning med texten "Amount sent 1.018,61 EUR" mot vit bakgrund.

Och min betalning för samma paket på Megatech

Momsfakturan:

Fakturaöversikt med summan utan moms 848.84 €, momsbelopp på 20% och totalt 1018.61 €.
 
Jag är själv påG att köpa Hub 2 plus och några motioncams.

Kommer nog dela upp beställningarna då hubben är billigare hos Safeland och motioncams billigare hos Megatech.

Hub 2 plus, Megatech €464 (ca 5200kr), Safeland 3990kr

Motioncam, Megatech €114 (ca 1280kr), Safeland 1606kr

Kollade även både utomhus + inomhus siren, båda var billigare hos Safeland.

Också sett tips om att be om offert från Winbladhs(?) eller Wingårds eller likn. i tråden, så möjligt att det är ännu bättre deal.

Edit: Wingblad hette de visst
 
Redigerat:
Appendix Appendix skrev:
[bild]

Priserna på safeland på min beställning. Jag betalade 10600 för samma från Megatech.

[bild]

Och min betalning för samma paket på Megatech

Momsfakturan:

[bild]
Alltså var din lista ovan utan moms då totalen på den blir €848,84, sen fick du plussa på 20% moms och betalade totalt €1018,61 (jag hade fel på 25%, påslaget var visst bara 20%). Oavsett bättre pris än hemma så.
 
Jag har precis flyttat in i hus för första gången och har läst mycket gott om Ajax så jag köpte ett paket som jag nu börjat installera.

En fundering jag har är angående inomhussirenen. Vad jag kan se så går det bara att ställa in den till att tjuta mellan 3 - 180 sekunder när larmet triggas. Vill man inte att sirenen ska tjuta tills larmet stängs av? Eller det kanske är så här alla system fungerar?
 
Lucky2015
J jontepd skrev:
Jag har precis flyttat in i hus för första gången och har läst mycket gott om Ajax så jag köpte ett paket som jag nu börjat installera.

En fundering jag har är angående inomhussirenen. Vad jag kan se så går det bara att ställa in den till att tjuta mellan 3 - 180 sekunder när larmet triggas. Vill man inte att sirenen ska tjuta tills larmet stängs av? Eller det kanske är så här alla system fungerar?
Det är en maxgräns så att sirenen inte ska tjuta hur länge som helst om larmet blir utlöst. Tiden förlängs så länge som sensorerna känner av rörelse.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Det är en maxgräns så att sirenen inte ska tjuta hur länge som helst om larmet blir utlöst. Tiden förlängs så länge som sensorerna känner av rörelse.
Aha, då är jag med! Jag har inte hunnit få upp motioncamsen än utan laborerade bara med en doorprotect och reagerade på att sirenen tystnade trots att dörren fortfarande var öppen.

En annan fundering är om det finns någon vits att montera en motioncam som täcker huvudentrén? Min tanke är att slå på en fördröjning på en liten stund för doorprotecten som sitter där för att man ska hinna larma av när man kommer hem. Kommer en eventuell motioncam som sitter där ta bilder trots det? Man vill ju att en eventuell inkräktare inte ska hinna smita in i huset utan att bli fotograferad samtidigt som det kanske är lite onödigt att få bilder på sig själv varje dag..
 
  • Gilla
Kobojsare
  • Laddar…
Lucky2015
J jontepd skrev:
Aha, då är jag med! Jag har inte hunnit få upp motioncamsen än utan laborerade bara med en doorprotect och reagerade på att sirenen tystnade trots att dörren fortfarande var öppen.

En annan fundering är om det finns någon vits att montera en motioncam som täcker huvudentrén? Min tanke är att slå på en fördröjning på en liten stund för doorprotecten som sitter där för att man ska hinna larma av när man kommer hem. Kommer en eventuell motioncam som sitter där ta bilder trots det? Man vill ju att en eventuell inkräktare inte ska hinna smita in i huset utan att bli fotograferad samtidigt som det kanske är lite onödigt att få bilder på sig själv varje dag..
Motioncam tar bildserien då larmet är aktiverats. Inte under in/utpasseringstid.

Om du däremot har fördröjning på doorprotect och tjuven fortsätter till nästa rum där du exempelvis har en Motioncam så kommer larmet omedelbart att utlösas och bildserien tas.
 
Lucky2015
J jontepd skrev:
Aha, då är jag med! Jag har inte hunnit få upp motioncamsen än utan laborerade bara med en doorprotect och reagerade på att sirenen tystnade trots att dörren fortfarande var öppen.

En annan fundering är om det finns någon vits att montera en motioncam som täcker huvudentrén? Min tanke är att slå på en fördröjning på en liten stund för doorprotecten som sitter där för att man ska hinna larma av när man kommer hem. Kommer en eventuell motioncam som sitter där ta bilder trots det? Man vill ju att en eventuell inkräktare inte ska hinna smita in i huset utan att bli fotograferad samtidigt som det kanske är lite onödigt att få bilder på sig själv varje dag..
Jag hade monterat den en bit in så att den inte täcker entrén.
 
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Jag hade monterat den en bit in så att den inte täcker entrén.
Låter vettigt! Tack för tipsen :)
 
Nu... Nu har det äntligen blivit dags att kasta ut verisure, efter att behövt påminna dem tre gånger under tre veckors tid om att komma och titta på en falsklarmande detektor, så ringer de fyra dagar efter detektorn byttes upp direkt när det närmar sig ett batteribyte (troligtvis i förtid då larmet falsklarmat i tre veckors tid). Batteribytet ska gå på "minst 2000kr". Glöm det!

Spontant så tror jag det blir ett Ajax och jag funderar lite på vad ni har för erfarenhet av de olika svenska larmåterförsäljarna, hoppas frågan inte redan är ställd i tråden :oops:

Har hittat:
- Safeland (Och varit i kontakt med dem för att se om jag kunde använda deras verisureintegration, men larmet var för gammalt)
- Säkerhetsbyggarna (Säkerhetsvision verkar köpt namnet och startat upp det igen)
- Wingblad Teknik
Hittade också:
- Smartlarm
- Secureus

Tänkte skaffa:
- Hub
- Knappsats
- Innesiren
- 3x MotionProtect Plus
- 1x MotionProtect
- 5x DoorProtect
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Nu... Nu har det äntligen blivit dags att kasta ut verisure, efter att behövt påminna dem tre gånger under tre veckors tid om att komma och titta på en falsklarmande detektor, så ringer de fyra dagar efter detektorn byttes upp direkt när det närmar sig ett batteribyte (troligtvis i förtid då larmet falsklarmat i tre veckors tid). Batteribytet ska gå på "minst 2000kr". Glöm det!

Spontant så tror jag det blir ett Ajax och jag funderar lite på vad ni har för erfarenhet av de olika svenska larmåterförsäljarna, hoppas frågan inte redan är ställd i tråden :oops:

Har hittat:
- Safeland (Och varit i kontakt med dem för att se om jag kunde använda deras verisureintegration, men larmet var för gammalt)
- Säkerhetsbyggarna (Säkerhetsvision verkar köpt namnet och startat upp det igen)
- Wingblad Teknik
Hittade också:
- Smartlarm
- Secureus

Tänkte skaffa:
- Hub
- Knappsats
- Innesiren
- 3x MotionProtect Plus
- 1x MotionProtect
- 5x DoorProtect
Har inte handlat av dessa ÅF men när man läser verkar Safeland och Wingblad vara omtyckta. Se till att lägga till en utomhussiren också (Stree siren) då den man har inne är lite tam.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Lucky2015
L Lund skrev:
Har inte handlat av dessa ÅF men när man läser verkar Safeland och Wingblad vara omtyckta. Se till att lägga till en utomhussiren också (Stree siren) då den man har inne är lite tam.
Har handlat på både Safeland och Wingblads. Kan starkt rekommendera Wingblads. Maila Wingblads och be om en offert.
 
Lucky2015
L Lund skrev:
Har inte handlat av dessa ÅF men när man läser verkar Safeland och Wingblad vara omtyckta. Se till att lägga till en utomhussiren också (Stree siren) då den man har inne är lite tam.
Instämmer. Inomhussirenen låter lägre än en mygga :) Däremot Street siren är det väldigt högt ljud på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.