Idag har vi som sagt ett Verisure, endast inomhussiren.
Egentligen har vi mest larmet för att slippa att komma hem till ett pågående inbrott (Min bättre hälft kom hem som barn till ett pågående inbrott och mötte tjuven i hallen)

Fördelen som jag ser det med Ajax är att det går att komplettera över tid, utan att behöva betala för en servicetekniker mm. Ajax verkar också gå att integrera med riktiga kameror, vilket jag råkar ha kommit över.

Men jag slänger iväg en offertförfrågan till de tre på "topplistan", Tack för tipsen! =)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Nu... Nu har det äntligen blivit dags att kasta ut verisure, efter att behövt påminna dem tre gånger under tre veckors tid om att komma och titta på en falsklarmande detektor, så ringer de fyra dagar efter detektorn byttes upp direkt när det närmar sig ett batteribyte (troligtvis i förtid då larmet falsklarmat i tre veckors tid). Batteribytet ska gå på "minst 2000kr". Glöm det!

Spontant så tror jag det blir ett Ajax och jag funderar lite på vad ni har för erfarenhet av de olika svenska larmåterförsäljarna, hoppas frågan inte redan är ställd i tråden :oops:

Har hittat:
- Safeland (Och varit i kontakt med dem för att se om jag kunde använda deras verisureintegration, men larmet var för gammalt)
- Säkerhetsbyggarna (Säkerhetsvision verkar köpt namnet och startat upp det igen)
- Wingblad Teknik
Hittade också:
- Smartlarm
- Secureus

Tänkte skaffa:
- Hub
- Knappsats
- Innesiren
- 3x MotionProtect Plus
- 1x MotionProtect
- 5x DoorProtect
Vi köpte vårt system från Säkerhetsbyggarna som när det begav sig (ca 2 år sedan) var väldigt hjälpsamma. T ex skrev en av dem här i denna tråden en hel del, sen hände något. All kommunikation bara upphörde och ingen svarade i telefon. Just då hade vi ett reklamationsärende som Ajax tillslut bad Safeland att hantera, vilket de gjorde. Tråkigt men jag tror inte Säkerhetsbyggarna är något alternativ...
 
  • Gilla
Per Kall och 1 till
  • Laddar…
Sprang på en intressant lösning för de som har äldre trådade larmsystem och vill uppgradera larmet.
https://konnected.io/
 
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Vi köpte vårt system från Säkerhetsbyggarna som när det begav sig (ca 2 år sedan) var väldigt hjälpsamma. T ex skrev en av dem här i denna tråden en hel del, sen hände något. All kommunikation bara upphörde och ingen svarade i telefon. Just då hade vi ett reklamationsärende som Ajax tillslut bad Safeland att hantera, vilket de gjorde. Tråkigt men jag tror inte Säkerhetsbyggarna är något alternativ...
Det ser ut som att Säkerhetsbyggarna nu är Säkerhets Vision i Stockholm AB fö, om de säljer Ajax är oklart.

http://www.sakerhetsvision-sthlm.se/
 
Har fått offert från Wingblads och Safeland nu.
Väldigt snarlika, diffar 200kr till Wingblads fördel om man räknar bort 490kr för Safeland Connect.

Jag sitter och funderar på om just grannsamverkansdelen på larmdekalerna kan ha en extra avskräckande effekt :thinking:
 
Lucky2015
13th Marine 13th Marine skrev:
Har fått offert från Wingblads och Safeland nu.
Väldigt snarlika, diffar 200kr till Wingblads fördel om man räknar bort 490kr för Safeland Connect.

Jag sitter och funderar på om just grannsamverkansdelen på larmdekalerna kan ha en extra avskräckande effekt :thinking:
13th Marine 13th Marine skrev:
Har fått offert från Wingblads och Safeland nu.
Väldigt snarlika, diffar 200kr till Wingblads fördel om man räknar bort 490kr för Safeland Connect.

Jag sitter och funderar på om just grannsamverkansdelen på larmdekalerna kan ha en extra avskräckande effekt :thinking:
Har du kontrollerat att Safeland och Wingblads har exakt samma artiklar med i sin offert så att de inte är inbäddade i något paket som ger dig mindre artiklar? Vet att Safeland brukar skriva ett paket i sin offert bland alla artiklar medan Wingblads tydligt specificerar varje artikel.
 
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Har du kontrollerat att Safeland och Wingblads har exakt samma artiklar med i sin offert så att de inte är inbäddade i något paket som ger dig mindre artiklar? Vet att Safeland brukar skriva ett paket i sin offert bland alla artiklar medan Wingblads tydligt specificerar varje artikel.
Safeland har lagt in ett larmpaket ja, så det innebär att jag för dessa 200kr faktiskt får en larmknapp också =)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Safeland har lagt in ett larmpaket ja, så det innebär att jag för dessa 200kr faktiskt får en larmknapp också =)
Är priset på offerten från safeland mindre än motsvarande larmpaket?
 
pokasd Sljdhl skrev:
Är priset på offerten från safeland mindre än motsvarande larmpaket?
Priset på offerten från safeland var exakt samma pris som om jag skulle klickat in den själv på webbshoppen, med undantag för en rabatt på 2% om jag betalar via bankgiro.
 
  • Gilla
Lucky2015 och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Har fått offert från Wingblads och Safeland nu.
Väldigt snarlika, diffar 200kr till Wingblads fördel om man räknar bort 490kr för Safeland Connect.

Jag sitter och funderar på om just grannsamverkansdelen på larmdekalerna kan ha en extra avskräckande effekt :thinking:
Har endast handlat av Safeland. De kan varje detalj av Ajax och ger svar direkt i chatten. Vi använder Safeland-appen i området och det var så så jag hittade dem. Ingen aning om de har lägst priser men jag är iaf supernöjd.
 
  • Gilla
Per Kall
  • Laddar…
Lucky2015
M Mikberg skrev:
Har endast handlat av Safeland. De kan varje detalj av Ajax och ger svar direkt i chatten. Vi använder Safeland-appen i området och det var så så jag hittade dem. Ingen aning om de har lägst priser men jag är iaf supernöjd.
Jag delar inte din uppfattning. Har handlat av Safeland flera gånger tidigare men har nu slutat handla hos dem. Tycker de är helt värdelösa på att återkoppla vid frågor. Deras kunskap på Ajax produkterna är under all kritik, ofta fel information. Så att de kan varje detalj om produkterna håller jag definitivt inte med om. Nuförtiden handlar jag allt från Wingblads och de är outstanding på både service och produktkännedom.

Detta är som sagt min personliga uppfattning och bygger på mina kontakter med Safeland. Kanske har du haft turen att prata med någon vettig där, för det har inte jag fått göra...
 
Jag tyckte Safeland var trevliga och försökte vara hjälpsamma när jag sonderade möjligheten att ansluta vårt Verisurelarm till deras tjänst.

Försökte luska ut om det fanns någon grupp i vårt närområde ifall vi skulle nyttja safeland, men det verkar bara finnas en grupp för tätorten, vilket är lite väl långt borta.
 
  • Gilla
Lucky2015 och 2 till
  • Laddar…
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Jag delar inte din uppfattning. Har handlat av Safeland flera gånger tidigare men har nu slutat handla hos dem. Tycker de är helt värdelösa på att återkoppla vid frågor. Deras kunskap på Ajax produkterna är under all kritik, ofta fel information. Så att de kan varje detalj om produkterna håller jag definitivt inte med om. Nuförtiden handlar jag allt från Wingblads och de är outstanding på både service och produktkännedom.

Detta är som sagt min personliga uppfattning och bygger på mina kontakter med Safeland. Kanske har du haft turen att prata med någon vettig där, för det har inte jag fått göra...
Lucky2015,
Det är märkligt att du handlat larmkomponenter, flera gånger (!!!), av ett bolag som du sågar i inlägg efter inlägg. Samtidigt hyllar du ett annat bolag. Safeland har säkert sina svagheter men de två du lyfter fram är inte dem. Kollade in deras recensioner på Trustpilot där alla lyfte fram deras serviceförmåga och kunskap. Jag känner inte till ditt motiv bakom dina sågningar, men det är under all kritik och ger en bitter smak. För mig har det dock fått effekten att stärka mitt förtroende för Safeland.
 
Lucky2015
M Mikberg skrev:
Lucky2015,
Det är märkligt att du handlat larmkomponenter, flera gånger (!!!), av ett bolag som du sågar i inlägg efter inlägg. Samtidigt hyllar du ett annat bolag. Safeland har säkert sina svagheter men de två du lyfter fram är inte dem. Kollade in deras recensioner på Trustpilot där alla lyfte fram deras serviceförmåga och kunskap. Jag känner inte till ditt motiv bakom dina sågningar, men det är under all kritik och ger en bitter smak. För mig har det dock fått effekten att stärka mitt förtroende för Safeland.
Det man kan tycka är märkligt att du varit medlem på forumet i några dagar. Har gjort 2 inlägg totalt där det enda du gör är att lovorda Safeland samtidigt du inte accepterar att någon annan inte har samma åsikt som dig.

Likaväl som du har dina åsikter så har jag mina åsikter. Jag har varit tydlig med att det var min personliga åsikt. Om du läser mina inlägg från tidigare så har jag rekommenderat Safeland tidigare. Men på grund av en massa krångel med dem så är jag inte längre nöjd och handlar då hellre på annat håll.
 
  • Skärmdump av en användarprofil på ett diskussionsforum med detaljer om medlemskap och inlägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
jim_b
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.