Hej,
Jag önskar ett program eller verktyg för att enkelt kunna byta färg på detta skåpet för att se hur det skulle se ut om jag t.ex. såpade det istället för att ha det lackat som nu.

Någon som vet ett bra verktyg? Gärna AI så att jag bara kan ladda upp bilden och skriva instruktioner (typ som chatgpt).

Tack!

Mvh Simon
 
  • Träskåp med två överskåp och två underskåp i ett rum med blommigt tapet och en vas med tulpaner på skåpet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kan ju ha fel här men även om det finns AI program som kan redigera bilder har jag svårt att se att du med tillförlitlighet skulle kunna lita på att resultatet faktiskt överrensstämmer med hur det skulle se ut på riktigt.
 
Om det går att göra så blir det nog svårt med allt annat än solida färger...
 
Jag använder Photoshop Elements och det går att göra liknande men kräver en del kunskap och arbete med bilderna även om det finns autofunktioner. I mitt fall är det retuschera/laga fotografier, färglägga gamla svartvita och rädda nyare färgfoto som blivit missfärgade med tiden, men gör det mesta manuellt.
Och det finns kurser på nätet t.ex. Moderskeppet som jag använder mig av och de kurser får många olika bildhanteringsprogram. Man väljer korta avsnitt för det man vill göra och jag är bara amatör för eget bruk.
https://moderskeppet.se/
 
A AndersS skrev:
Jag använder Photoshop Elements och det går att göra liknande men kräver en del kunskap och arbete med bilderna även om det finns autofunktioner. I mitt fall är det retuschera/laga fotografier, färglägga gamla svartvita och rädda nyare färgfoto som blivit missfärgade med tiden, men gör det mesta manuellt.
Och det finns kurser på nätet t.ex. Moderskeppet som jag använder mig av och de kurser får många olika bildhanteringsprogram. Man väljer korta avsnitt för det man vill göra och jag är bara amatör för eget bruk.
[länk]
Jo men för att få rätt på hur det kommer se ut om man tex såptvättar trä måste man ju antingen tränat sitt egna öga så man vet precis hur det kommer se ut på ett givet träslag i det ljus som det belyses med i den bilden, eller ha ett program som tränats på precis samma sak. Dvs en satans massa olika trä i olika ljus. Det senare skulle ju givetvis gå att göra om någon bara såg marknaden för det men för att det ska bli rätt krävs det ju kliniska bilder dvs bilderna ska vara på olika objekt där man kan vara säker på att det är just såpvatten som används och inget annat. Annars blir det som jag menar; AIn gör en killgissning som inte alls behöver se ut som ett faktiskt resultat.
 
Här är Google Geminis försök;
Vitrinskåp av trä före och efter vitlasering, med ett blomsterarrangemang på skåpen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Den ofrivillige klåparen och 2 till
  • Laddar…
Jag försökte lite med.... Varierat resultat... Lyckades inte med det du ville 🤔
Men den fattade vad i bilden jag ville göra nåt med 😅
En halvrenoverad vägg med bortskrapad tapet, en del av ett bord och en stol syns i ett rum med trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett träskåp med två skåpdelar och en vas med blommor, placerat mot en bakgrund av en strand med tropiska växter och texten "Hello Summer".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
tensiden och 3 till
  • Laddar…
Photoshop :)
Ett tvådelat träskåp i ett rum med blommiga tapeter och ett bord i förgrunden; en vas med blommor på skåpets mittenhylla och en svart prydnad ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett blåfärgat skåp i träredigerad med Photoshop står i ett rum med blommiga tapeter och trägolv. En blå vas med blommor står på mittenhyllan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grått trädskåp med fyra dörrar, placerat mot en blommig blå väggtapet i ett rum med trägolv. Dekorativ vas med blommor står på en av hyllorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersS och 2 till
  • Laddar…
fatsuG7 fatsuG7 skrev:
Photoshop :)
[bild][bild][bild]
Och lite manuell handpåläggning blir det hur som helst😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.