Hej!

En släkting till mig låter en firma renovera badrummet. Nu är tätskiktet färdigt och jag var förbi och tittade. Det är en bubbla där skarven mellan golv och vägg inte sitter, och i övrigt ser det slarvigt ut enligt mig. Jag har dock endast byggt badrum en gång, med kiiltos system, men vad tycker ni andra som kanske har bättre koll?

Defekt tätskikt i ett hörn där golv och vägg möts, med synlig bubbla och slarvigt spackelarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tätskiktsbubbla där golv möter vägg som ser slarvigt applicerad ut i badrumsrenovering.
Skapa konto
Bild på ett badrumsgolv med defekt tätskikt där en luftbubbla vid skarven mellan golv och vägg syns.
Skapa konto
Tätskikt i ett hörn av ett badrum med synlig bubbla och ojämn skarv mellan golv och vägg.
Skapa konto
Detaljbild på ett badrums hörn där tätskiktet uppvisar en luftbubbla och slarvigt applicerat material vid skarven mellan golv och vägg.
Skapa konto
Tätskikt i badrum med synlig bubbla vid skarven mellan golv och vägg samt ojämna appliceringar.
Skapa konto
Tätskikt i hörnet av ett badrum med synliga ojämnheter och en bubbla nära skarven mellan golv och vägg.
Skapa konto
Otillfredsställande tätskikt i ett hörn av ett badrum med synlig bubbla och slarvigt utfört arbete vid skarven mellan golv och vägg.
Skapa konto
Badrum under renovering med bubbla i tätskiktet vid vägg-golvskarv och synliga rörinstallationer.
Skapa konto
Tätskikt i badrum med bubbla vid skarven mellan golv och vägg, slarvigt arbete synligt.
Skapa konto

Nej, den där luftbubblan får de åtgärda. I övrigt ser det ju lite kladdigt ut, men det är ett jävla klet att hålla på med också, lätt att få det lite överallt om man inte är försiktig. Manschetter ser ju ut att sitta där de ska.

• Gilla
HBG och 3 till
  • Laddar…
D Dm9 skrev:
Hej!

En släkting till mig låter en firma renovera badrummet. Nu är tätskiktet färdigt och jag var förbi och tittade. Det är en bubbla där skarven mellan golv och vägg inte sitter, och i övrigt ser det slarvigt ut enligt mig. Jag har dock endast byggt badrum en gång, med kiiltos system, men vad tycker ni andra som kanske har bättre koll?

[bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild]
Alltid svårt med bilder men jag tycker mig se flera fel. Det ser inte ut som att det finns remsa mellan golv och vägg överallt. Hörnremsor ser jag inte heller överallt. Hörnremsor golv/vägg vinkeln?
Det ska vara minst 6 cm mellan vattenrören som kommer ut från vägg om renoveringen startade 2021.
Hur ser det ut i golvbrunnen?
Är du osäker. Fråga firman om dom verkligen är klara. Är dom det så ta dit en besiktningsman NU om du är osäker.

Osäker på om där sitter en manschett på de första avloppsröret. Ser ut som det nästan inte sticker upp ur golvet.

Remsa behöver man väl inte om man kör överlapp...
Svårt att se också om de sitter innan duken. Manschetter och innerhörn ser ju ut att sitta överalt tycker jag?
Rörkoppling i vägg ser ju att att bli ett avsteg dock. Sen som sagt svårt att se CC på rören som kommer ut.

• Gilla
JockeÅgren
  • Laddar…
J J-O skrev:
Remsa behöver man väl inte om man kör överlapp...
Svårt att se också om de sitter innan duken. Manschetter och innerhörn ser ju ut att sitta överalt tycker jag?
Rörkoppling i vägg ser ju att att bli ett avsteg dock. Sen som sagt svårt att se CC på rören som kommer ut.
Remsa mellan golvvinkel och vägg. Remsa i stående hörn. Hörnremsa.
Dessa monteras innan duken. Det är väldigt svårt att se på bilderna. En bild ljuger ofta åt andra hållet. Det ser värre ut på bild än i verkligheten.

F
Inte korrekt.

Vet inte hur det ska se ut, men så här ser våra badrum som renoveras just nu ut.
Som en jämförelse.

• Ett ofärdigt badrum med isolering och synliga vattenrör under renovering.
    Skapa konto
  • Hörn av badrum under renovering med isoleringsmaterial och synliga rör.
    Skapa konto
  • Gilla
Hank_Ö och 1 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Remsa mellan golvvinkel och vägg. Remsa i stående hörn. Hörnremsa.
Dessa monteras innan duken. Det är väldigt svårt att se på bilderna. En bild ljuger ofta åt andra hållet. Det ser värre ut på bild än i verkligheten.
Remsor är INTE krav hos alla tillverkare om det finns tillräckligt överlapp

• Gilla
JockeÅgren och 3 till
  • Laddar…
Är det bara jag som mår illa när texten är uppochner på tätskiktet?
:surprised::thinking:

• Gilla
  • Haha
guggen och 26 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Alltid svårt med bilder men jag tycker mig se flera fel. Det ser inte ut som att det finns remsa mellan golv och vägg överallt. Hörnremsor ser jag inte heller överallt. Hörnremsor golv/vägg vinkeln?
Det ska vara minst 6 cm mellan vattenrören som kommer ut från vägg om renoveringen startade 2021.
Hur ser det ut i golvbrunnen?
Är du osäker. Fråga firman om dom verkligen är klara. Är dom det så ta dit en besiktningsman NU om du är osäker.
Menar du att det skall vara CC60 när jag ahr RIR i väggen? Alla standard kopplingar är ju CC40 (Uponor bockstöd, Vatette fördelare etc.

M mojjen skrev:
Menar du att det skall vara CC60 när jag ahr RIR i väggen? Alla standard kopplingar är ju CC40 (Uponor bockstöd, Vatette fördelare etc.
Såg att vatette släppt en serie med CC60 där de skriver "enligt branschregler 2021". Skönt jag såg detta innan väggarna var uppe/stängda :cool:

• Gilla
Krille-72
  • Laddar…
D Duxxor skrev:
Är det bara jag som mår illa när texten är uppochner på tätskiktet?
:surprised::thinking:
Samma här....:)

• Gilla
Duxxor
  • Laddar…
M mojjen skrev:
c/c 60 mellan rör under 32 mm i diameter.

• Gilla
mojjen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.