Hej forumet! 🙂
Jag har fått höra att tätskiftet kring min golvbrunn är fel och jag vill ha lite second opinions på det. Jag försöker läsa in mig på området nu!
Jag har fått höra att tätskiftet kring min golvbrunn är fel och jag vill ha lite second opinions på det. Jag försöker läsa in mig på området nu!
Tusen tack för svar!Stefan N skrev:
Nya bilder kommer här!
Frågan är väl hur illa besöms detta vara? Kan det vara ok eller bör man planera in att riva badrummet?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 774 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 774 inlägg
Framförallt är det problem om det börjar bli stopp i vattenlåset/avloppsrören så att vattnet stiger upp till klämringen för då kan vattnet ta sig in på baksidan av tätskiktet (fel sida alltså). Men har man inte fått någon vattenskada på många år så kanske det kan fungera några år till om man är noga med att rensa vattenlåset ofta och åtgärdar avloppsrören så fort det börjar gurgla eller det tar längre tid för vattnet att rinna ut någonstans.
Ok, förstår! Det är betonggolv och källare under. Svårt att uttala sig om fuktproblem.
Vi har ett annat nyrenoverat badrum som nästan aldrig används, kanske ska använda det mer istället.
Vi har ett annat nyrenoverat badrum som nästan aldrig används, kanske ska använda det mer istället.
Använd badrummet.
I en källare med betonggolv kan inte mycket hända. Om det blir problem brukar du märka det genom att plattorna släpper.
Tätskikt sätter man i duschområdet, i övrigt låter man det vara under plattorna om det ev. skulle finnas fukt i betonggolvet.
I en källare med betonggolv kan inte mycket hända. Om det blir problem brukar du märka det genom att plattorna släpper.
Tätskikt sätter man i duschområdet, i övrigt låter man det vara under plattorna om det ev. skulle finnas fukt i betonggolvet.
Ja precis, källare under.