Visst är det kul för grabbarna som vann men har svårt att klassa det som att svenskar eller landet Sverige är bäst tack vare detta. Skulle dock tro att dom är duktigare än A-damlandslaget, definitivt bättre än TV-pucksvinnarna men eg är det inte bättre klass på spelet och prestationerna än en vanlig Allsvensk Hockeymatch.
 
Hockey är verkligen inte meningslöst, det är ju faktiskt till och med mer meningsfullt än att sitta och tjafsa i ett internetforum ;)

Och det går inte att komma ifrån, svenska herrjuniorlandslaget är bäst i världen, Världsmästare, helt enkelt :) Finalen var för övrigt bra hockey, klart bättre än vilken elitseriematch som helst. Hockeyallsvenskan är ju knappt ens farmarligan i jämförelse.
 
thomasx:jag förstår inte alls vad du menar varken om att jag var trött eller om AS
:)
 
nino skrev:
thomasx:jag förstår inte alls vad du menar varken om att jag var trött eller om AS
:)
Nino jag skojade bara lite, du råkade ju skriva SM GULD först, men justerade sedan till VM Guld. Jag tänkte att det var kombinationen av lyckorus och morgontrötthet ;)

Kommentarerna om meningslöshet och allsvenskan var inte alls riktade till dig. Utan till de andra inläggen som skrev om det. Själv tyckte jag att JVM-finalen höll bra kvalité.

JVM-GULD d^_^bd^_^bd^_^b
 
jo jag förstod vad du menade, både felskrivningen och ang finalkvaliten

jag tror att jvmlaget hade piskat dom flesta as lagen och säkert endel av es lagen
 
Well, ta bara exemplet med Friberg, JVMs skyttekung, platsar knappt i Timrå och har bara lyckats gör ett(!) mål i år i ES.

Detta betyder ju inte att grabben är dålig, han utvecklas ju varje dag och kommer säkert att kunna platsa i ES sämsta klubb nu under våren. Nästa år så blir han ännu bättre. :)
 
Men det säger faktiskt ingenting. Zlatan platsade inte i Barcelona heller... Ett lag är just det, ett lag. Och sveriges juniorherrlandslag är bäst i världen. Det spelar ingen roll hur du vrider och vänder på det så kan du inte ta varken guldet eller världsmästartiteln ifrån dom :rolleyes: Sverige är bäst! d^_^bd^_^bd^_^b

Friberg var väl förresten den enda timråspelaren som blev draftad, men bestämde sig själv för att inte åka över.
 
Redigerat:
Jag unnar verkligen grabbarna vinsten i den turneringen, lika mycket som jag unnar tjejerna som tog brons motsvarande turnering igår.
Men vad Timrå o Barcelona har för liknelser är det nog bara du som förstår.
 
Nimajneb skrev:
Jag unnar verkligen grabbarna vinsten i den turneringen, lika mycket som jag unnar tjejerna som tog brons motsvarande turnering igår.
Det lät faktiskt inte så, Men det är ju bra att det inte var så :)

Nimajneb skrev:
Men vad Timrå o Barcelona har för liknelser är det nog bara du som förstår.
Nej, ska man tro dig är det nästan aldrig någon annan än jag som förstår mina inlägg. :rolleyes: Men de flesta andra fattar faktiskt, det räcker för mig :)
 
Redigerat:
Men vilken tur då att alla förstår sambandet mellan Timrå och Barca. :)
 
nino skrev:
jag tror att jvmlaget hade piskat dom flesta as lagen och säkert endel av es lagen
Ja det tror jag också :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.