Har jag, juridiskt, rätt att få reduktion fler veckor än samhällsbyggnadsförvaltningen har beräknat?

• Ja

0 Röster 0,0%
  • Nej

0 Röster 0,0%
  • Antal röster
    0
Hej!

Jag undrar om samhällsbyggnadsförvaltningen har räknat rätt med reduktionen om 20% per påbörjad vecka som beslutet dröjt utöver deadline.

Frågan är egentligen; är det okej att de bara räknar reduktion för tid fram till beslutet fattas, trots att de glömt informera mig om beslutet fram tills jag påminnde dem, 2 veckor efter fattat beslut, om att jag inte fått ta del av något beslut.

De har räknat reduktion för dagar från utlovat beslutsdatum (2 jun) till faktiskt beslutsdatum (14 Jun) vilket blir 12 dagar. Dock dröjde det ytterligare 15 dagar innan jag (29 juni) upplyste dem om att jag kunde se i diariet att de fattat beslut utan att skicka det till mig. Samma dag (29 juni) fick jag ta del av beslutet per e-post.

Brevet med beräkning av reduktion kom i samma kuvert som beslutet i pappersform. Kuvertet är stämplat 1 juli. (Vet inte om det har betydelse när jag fick det i pappersform.)

Tacksam för input om huruvida jag har rätt till mer reduktion Än de har beräknat... Dvs om jag bör lägga tid på att överklaga

• Dokument från miljö- och byggnämnden som visar beslutad avgift och beräkning av reduktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på ett dokument med text om förfarande för förhandsbesked i byggärenden och beräkning av avgiftsreduktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror (men kan ha fel) att reduktionsregeln gäller fram till beslut. Och att det sedan är upp till dig att hålla dig informerad.

• Gilla
Fridzor
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.