Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Grannen sa de var saltutfällning. Är det bara o skrapa bort ?
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Smaka inte på det, troligtvis förvarade den tidigare ägaren sina Aktuell Rapport i närheten, så det är helt ofarligt men garanterat saltig smak, men du bör inte smaka på det. Rekommenderar högtryckstvätten och sen gå vidare i livet.
Samma läge här. Både vattentest och smak gjorde jag. Inte mögel. Nu dränerar vi området. Sedan målning nästa år.K Konradsson87 skrev:
Samma läge här. Både vattentest och smak gjorde jag. Inte mögel. Smaka är ofarligt om du nu inte överdriver och skrapar lös teskedsvis. Nu dränerar vi om och målar nästa år. Samma plan som du.K Konradsson87 skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Okej härligt. Ja jag gräver upp runt garaget och ser till att det lutar från garaget till sommarenBigR skrev:Samma läge här. Både vattentest och smak gjorde jag. Inte mögel. Nu dränerar vi området. Sedan målning nästa år.
Samma läge här. Både vattentest och smak gjorde jag. Inte mögel. Smaka är ofarligt om du nu inte överdriver och skrapar lös teskedsvis. Nu dränerar vi om och målar nästa år. Samma plan som du.
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
En fråga. Hur jävla noga är det i och med att det är garaget ? Kan jag borsta bort och köra avffuktaren och bara se hur det går? Förvarar bara dynga i garaget egentligen...
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Nej jag drev bara lite,förlåt!K Konradsson87 skrev:
Det är säkert ingen fara, kan uppstå om det blivit mycket vatten samlat mot just den utsatta väggen, kolla så att inte hängrännan i närheten är full med höstlöv, kör med avfuktare och avvakta och kolla läget, skulle det inte bli bättre och du vill använda utrymmet fuktfritt så är väl dränering lösningen.
Det är väl ingen fara med lite fukt i ett garage för övrigt, beroende på vad du vill förvara där!
borsta bort om du vill. avfuktare skadar inte men behövs inte.K Konradsson87 skrev:
är egentligen inte farligt visar bara att du får in fukt genom väggen som sedan torkat.