är detta vad jag tror det är och hur åtgärdas det bäst?

• Sprucken och fläckad träpanel, eventuellt med fuktskador, belyst av ficklampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träplankor upplysta av en ficklampa i ett byggprojekt, med misstänkta fuktfläckar eller mögelpåväxt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där ser ut som något som finns på varenda kallvind i sverige, nästan, och det är något man håller koll på för att se att det inte växer till sig. Rita tex med penna runt formationerna.

I övrigt skulle jag somna om helt.

Har du några ventilationskanaler eller andra hål som mynnar ut på vinden ska du förstås täta dessa, men annars är det inget att göra.

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det där ser ut som något som finns på varenda kallvind i sverige, nästan, och det är något man håller koll på för att se att det inte växer till sig. Rita tex med penna runt formationerna.

I övrigt skulle jag somna om helt.

Har du några ventilationskanaler eller andra hål som mynnar ut på vinden ska du förstås täta dessa, men annars är det inget att göra.
Det är inte på vinden.. det är under min källartrapp i ett litet förråd

sebbe_j sebbe_j skrev:
Det är inte på vinden.. det är under min källartrapp i ett litet förråd
Ok, då är det ju enkelt att besiktiga då och då. Ser du att det växer, fundera på hur du kan göra utrymmet varmare och torrare. Jag skulle inte bemöda mig med att ta bort något. Det finns ändå i luften och kommer växa om förutsättningar finns för det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.