Hej! För en dryg månad sedan köpte jag några stolpar från Jula och ställde ner i källaren för senare bruk. Rakt ner på betonggolvet Lutandes mot betongväggen (vilket man nog inte ska göra)
Nu såg jag att det bildats vita fläckar, uppstått svarta prickar samt diverse gröna plumpar..
Mögel antar jag att det är, men vad gör man nu?
Stolparna i sig är inte så viktiga, det är väl bara hiva antar jag men kan man lägga dom ute på tomten någonstans utan att det sprider sig eller vart gör man sig av med sånt?
Nu såg jag att det bildats vita fläckar, uppstått svarta prickar samt diverse gröna plumpar..
Mögel antar jag att det är, men vad gör man nu?
Stolparna i sig är inte så viktiga, det är väl bara hiva antar jag men kan man lägga dom ute på tomten någonstans utan att det sprider sig eller vart gör man sig av med sånt?
Medlem
· Sverige
· 5 226 inlägg
Ser ut som att det är tryckimpregnerade stolpar och att det blivit litet utfällningar av de salter och annat som ingår i impregneringsvätskan. Helt normalt med andra ord - som jag ser det.
Okej! Intressant tack för infonH Harald Blåtumme skrev:
"Rund trästolpe som är tillverkad av furu och impregnerats enligt träskyddsklass NTR-A. " står det i produktbeskrivningen