Hej! För en dryg månad sedan köpte jag några stolpar från Jula och ställde ner i källaren för senare bruk. Rakt ner på betonggolvet Lutandes mot betongväggen (vilket man nog inte ska göra)

Nu såg jag att det bildats vita fläckar, uppstått svarta prickar samt diverse gröna plumpar..

Mögel antar jag att det är, men vad gör man nu?
Stolparna i sig är inte så viktiga, det är väl bara hiva antar jag men kan man lägga dom ute på tomten någonstans utan att det sprider sig eller vart gör man sig av med sånt?

• En trästolpe med vita fläckar och svarta prickar som tyder på mögelskador, liggande inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trästolpe med vita, svarta och gröna fläckar som tyder på mögelbildning, lagrad i en källare.
    Skapa konto
  • Stolpar med vita fläckar, svarta prickar och gröna fläckar som tecken på mögel.
    Skapa konto
  • Stolpe med vita fläckar och svarta prickar som tyder på mögelskador, lagrad mot en betongvägg.
    Skapa konto
  • Trästolpar med vita fläckar och svarta prickar, tecken på mögel, lutade mot en vägg.
    Skapa konto
  • Stolpe med vita fläckar, svarta prickar och gröna plumpar som tyder på mögelskador.
    Skapa konto
Ser ut som att det är tryckimpregnerade stolpar och att det blivit litet utfällningar av de salter och annat som ingår i impregneringsvätskan. Helt normalt med andra ord - som jag ser det.

H Harald Blåtumme skrev:
Ser ut som att det är tryckimpregnerade stolpar och att det blivit litet utfällningar av de salter och annat som ingår i impregneringsvätskan. Helt normalt med andra ord - som jag ser det.
Okej! Intressant tack för infon

"Rund trästolpe som är tillverkad av furu och impregnerats enligt träskyddsklass NTR-A. " står det i produktbeskrivningen

• Gilla
Fri som en fågel
  • Laddar…
Ja, helt vanliga tryckta stolpar med helt vanliga utfällningar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.