uploadfromtaptalk1407662151585.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det vill säga att plattorna inte går under bron, en nackdel som jag ser det är att dom kan trycka mot bron om marken rör på sig. Vad tycker ni?

Ingen som har ett råd??

Du kan inte förvänta dig svar på 48min, lugn i båten
Vad oroar du dig över? Att plattorna rör sig så de skadar trät? Vad har du på andra ändan av plattorna? Ligger de fritt eller som här, emot något?
Du kan inte tänka dig att lägga en stenrad på några cm intill då? Kan ju kanske bli snyggt.

Så här ser det ut längre bort
uploadfromtaptalk1407667667417.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Problemet är att då måste jag lägga om hela vägen och även ta bort en del av gräsmattan, kändes jobbigt.

Det där, ur lekmanna ögon sett, skulle jag inte oroa mig för mycket om.

Låter bra det 😀

Det där ser väl bra ut. Kan hända att det blir lite vatten stående mellan trapp och plattor. Och att träet tar lite mer stryk på grund av detta.

Nyfniken skrev:
Det där ser väl bra ut. Kan hända att det blir lite vatten stående mellan trapp och plattor. Och att träet tar lite mer stryk på grund av detta.
Där sa du något, tänkte inte på det! Inte bra att vatten står där!

P
Jag skulle inte oroa mig så värst över vatten mellan plattorna och träet, det rinner säkert undan och då kan träet andas och torka ordentligt.

Om marken rör sig lite så borde det mestadels vara uppåt eller nedåt. Annars är ju nedersta plankan och hörnet ganska lätt att byta om det skulle behövas om sisådär 20 år.

Ok tack, flera idéer?

Ursäkta att jag bryter mig in i en gammal tråd, men jag blev nyfiken på den där konstruktionen. Har en egen idé jag gått och klurat på och undrar därför vilken dimension du använt på virket? 22 eller 34 mm? Annan dimension?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.