Hej,

Jag köpte en bostadsrätt och fick tillträde förra veckan. Nu när jag börjat använda duschen så ser kommer en visst doft av fukt från golvbrunnen efter användning. Doften kommer ovanför vattenlåset och jag undrar om denna golvbrunn ser ut att vara korrekt monterad?
Öppen golvbrunn i badrum med synligt vattenlås och svarta kakelplattor runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av öppen golvbrunn i dusch med synliga fuktskador och mögel runt kanterna.
Skapa konto
Närbild på en golvbrunn med synliga smuts och beläggningar, möjlig fuktproblem indikation.
Skapa konto
Närbild på en duschgolvbrunn med synlig smuts och potentiell felaktig montering vid kakelanslutning.
Skapa konto

pw8jxY

Mvh,
K

Den ser ut att vara rätt monterad. Det jag skulle ha gjort för att få golvbrunn mer sanitär är att använda något medel som dödar eventuella bakterier som kan ha "krypit in under" klinkeramen. Låt medlet verka så länge som står på förpackningen. Det är antagligen de som bidrar till uppkomsten av lukt som du kanske redan vet. Tror inte något behöver göras om.

P pacman99 skrev:
Den ser ut att vara rätt monterad. Det jag skulle ha gjort för att få golvbrunn mer sanitär är att använda något medel som dödar eventuella bakterier som kan ha "krypit in under" klinkeramen. Låt medlet verka så länge som står på förpackningen. Det är antagligen de som bidrar till uppkomsten av lukt som du kanske redan vet. Tror inte något behöver göras om.
P pacman99 skrev:
Jag har svårt att se om det finns något tätskikt under klämring, är detta något man borde kunna se?

Du kan dra upp insatsen o kolla om packning är trasig eller annat

Nej, för den är under klänningen. Ser ut att vara en jafo golvbrunn.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.