Tänkte att det kunde vara roligt att dokumentera bygget av mina bänkskåp/ maskinstation, mest för att jag kanske gör det färdigt då. Trädelar till bänkskåp uppställda för limning i en verkstad med verktyg och hyllor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

lådsidor på limning (äntligen har jag hittat en användning av Ikeas värdelösa lagerhyllor)

B bullens pilsnerkorv skrev:
Tänkte att det kunde vara roligt att dokumentera bygget av mina bänkskåp/ maskinstation, mest för att jag kanske gör det färdigt då.[bild]

lådsidor på limning (äntligen har jag hittat en användning av Ikeas värdelösa lagerhyllor)
Är det en Ikea gorm du slaktat?

B bullens pilsnerkorv skrev:
Yes
Precis monterat ner 5m av det eländet..

Ihopsnickrad låda med försänkt och limmad botten av begagnad OSB i en verkstadsmiljö.
Skapa konto
Så nu är lådorna ihopsnickrade, blev 11 stycken
Bottnarna är försänkta in i sidorna och limmade. Jag började med att plugga ihop sidorna men kom ganska snabbt på att det kommer att ta för lång tid så jag gick ganska snabbt över till skruv istället. Bottnarna tillverkades av begagnad OSB, det här ska bli ett billigt projekt.

• Gilla
F.Taleman och 2 till
  • Laddar…
Hemmagjord stomme av svart 12 mm formplyfa med en träregel som stöd på ett betonggolv.
Skapa konto
3 st. Stommar tillverkade av 12 mm formplyfa, lite klent kanske, men det var vad jag hade hemma.
Hemmagjord stomme med formplåtar och justerbara fötter under en bordscirkelsåg i ett verkstadsutrymme.
Skapa konto
Ställbara fötter gjorda av 70 regel, inslagsmutter och fötter från några Ikeahyllor.

• Gilla
ergonomen och 1 till
  • Laddar…
Verkstadsutrymme med halvfärdiga skåpstommar av MDF och en överbliven melamintopp, omgiven av verktyg och byggmaterial.
Skapa konto
Så nu är stommarna färdiga, fronter av 15 mm Mdf,melamintoppen är över efter köksrenoveringen.
Bara handtag och finish kvar, kommer att fernissa fronterna för att framhäva Mdf:n

• Gilla
Garderobssnickarn och 2 till
  • Laddar…
En verkstadsinredning med ett nytt lager fernissa på MDF-skåp och omgivande verktyg.
Skapa konto
Första lagret fernissa, Mdf är vackert

• Gilla
  • Haha
Garderobssnickarn och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.