8 316 läst · 9 svar
8k läst
9 svar
ändra taxeringkod
hejsan.
Har köpt mig en fastighet med taxeringskoden 825, vilket står för Special enhet, skolbyggnad.
hur går man tillväga med en bygglovs ansökan för att få denna ändrad till taxeringskoden 220, Småhusenhet, helårsbostad för 1/2 familjer?
Har köpt mig en fastighet med taxeringskoden 825, vilket står för Special enhet, skolbyggnad.
hur går man tillväga med en bygglovs ansökan för att få denna ändrad till taxeringskoden 220, Småhusenhet, helårsbostad för 1/2 familjer?
Vår tomt som är obebyggd klassas som industrifastighet (fast den ligger i ett mindre bebyggt område utan industrier) och när huset väl är på plats så ändras detta tydligen automatiskt till 220. Det verkar vara användningen som avgör! Detta var vad jag förstod av lantmätaren!
har inge bygglov för att ändra användingen, och har inte kollat om det behövs eller inte.
men borde inte vara några problem att få igenom det. då det är ett bostads område redan.
men vad behöver man för att få igenom ett bygglov för att ändra användningen på huset??
men borde inte vara några problem att få igenom det. då det är ett bostads område redan.
men vad behöver man för att få igenom ett bygglov för att ändra användningen på huset??